مقالات راما گیفت

یک تولید کننده هدایای تبلیغاتی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد

یک تولید کننده هدایای تبلیغاتی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد

اصلاً کار سختی نیست، احتمالاً با جستجوی کلمه تولید کننده هدایای تبلیغاتی در گوگل با شرکت‌های متعدد و زیادی مواجه خواهید شد که در مورد اکثر آنها هیچ اطلاعاتی ندارید. حتی شرکت ما، یعنی راما گیفت، با وجود اینکه محصولاتی متنوع و با کیفیت تولید می‌کند، اما جرأت نداریم که خود را به عنوان یک تولید کننده معروف و محبوب در سطح کشور معرفی کنیم. این موضوع دلایل متعددی دارد که بعدا به آنها خواهیم پرداخت. اما در این مطلب قصد داریم چند ویژگی بارز از یک تولید کننده هدایای تبلیغاتی خوب را معرفی کنیم که شما نیز به کمک آن بتوانید تولید کننده‌های معروف بازار را بشناسید و محصول مناسب و با کیفیت آنها را خریداری کنید.

یک تولید کننده هدایای تبلیغاتی باید محصولات متنوعی داشته باشد

قبل از اینکه وارد بحث تخصصی هدایای تبلیغاتی شویم، دوست دارم که یکی از کارهای تکراری و همیشگی روزانه خود را در نظر بگیرید. شما برای خرید لوازم زندگی خود یک سوپرمارکت کوچک و محدود را ترجیح می‌دهید یا ترجیحاً به سراغ فروشگاه‌های بزرگ و متنوع می‌روید؟ به احتمال زیاد، پاسخ بسیاری از شما رفتن به یک فروشگاه بزرگ است. این موضوع هم دلیل دارد، اینکه شما با گزینه‌های متعددی برای خرید مواجه هستید و می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود، محصول مورد نظر را پیدا کنید. در مورد یک تولید کننده هدایای تبلیغاتی نیز چنین است. وقتی که این تولیدکنندگان محصولات متنوعی با شرایط متفاوت ارائه می‌دهند، یعنی شما در استراتژی تبلیغاتی خود مختار هستید که از شیوه‌های متنوع استفاده کنید و هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

با سلایق مشتریان خود حرکت کند

رابطه فروشنده و خریدار یک بازی دو طرفه است که هر کدام از آنها باید در هر مرحله یک گام بردارد. طبیعت یک تولید کننده انتظار دارد که مشتریان به کسب و کار آنها وفادار بمانند و در اولویت اول خرید قرار گیرد. اما در کنار آن، تولید کنندگان نیز وظایفی بر عهده دارند و لازم است که در فرایند تولید و خود به این وظایف توجه کنند. طبیعتاً یک تولید کننده نمی‌تواند فقط به توصیه‌ها و سلیقه مسئول تولید خود گوش کنند و بحث خریداران را در نظر نگیرد. معمولاً یک تولید کننده هدایای تبلیغاتی سعی می‌کند که در فواصل زمانی مختلف برای محصولات خود نظرسنجی گذاشته و از مشتریان خود در این مورد می‌پرسد. پس اگر یک تولیدکننده بتواند به روند تولید خود را با سلایق و نیاز خریداران هماهنگ کند، مطمئناً در کسب و کار خود به موفقیت بیشتری خواهد رسید و رضایت مشتریان را جلب می‌کند.

متدهای روز تبلیغات را بشناسد

در مطالب قبلی به بازاریابی پارتیزانی یا چریکی اشاره کردیم، اما این فقط یک سبک از بازاریابی است و روش‌های متعددی برای جذب مشتری و جلب توجه آنها وجود دارد. اجازه دهید یک بار دیگر هدایای تبلیغاتی را مرور کنیم: خودکار تبلیغاتی، مداد رنگی تبلیغاتی، جعبه پذیرایی تبلیغاتی، ساعت تبلیغاتی، جعبه ابزار تبلیغات، سایه بان تبلیغاتی و … این تنها چند مورد از هدایای تبلیغاتی یک تولید کننده هستند. در کنار این موارد می‌توان به ده‌ها مورد دیگر نیز اشاره کرد. پس اگر یک تولید کننده هدایای تبلیغاتی با متدهای روز تبلیغات آشنایی داشته باشد، یعنی به خوبی می‌داند که یک بازاریاب به چه ابزارهایی نیاز دارد و برای چه قشری از جامعه می‌تواند از آنها استفاده کند. به همین راحتی بین تولیدکنندگان و بازاریابان هماهنگی و سازگاری ایجاد می‌شود.

تولید هدایای تبلیغاتی خاص

در تولید هدایای تبلیغاتی خاص محدودیتی نداشته باشد

دو مورد از هدایای تبلیغاتی که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند، هدایای تبلیغاتی خاص و هدایای تبلیغاتی خلاقانه است. این یعنی خریدار به شرکت تولید کننده هدایای تبلیغاتی سفارش می‌دهد که به دنبال چه ابزاری می‌گردد و دقیقاً به چه نیتی از آن استفاده می‌کند. اینجاست که یک تولید کننده می‌تواند ظرفیت خود را به بهترین شکل ممکن نشان دهد و ثابت کند که یک تولید کننده خاص و منحصر به فرد است. بنابراین، اکثر تولیدکنندگان سعی می‌کنند که در تولید هدایای تبلیغاتی محدودیت خاصی نداشته باشند و به سفارش مشتریان خود پاسخ دهند. هرچه توانایی یک تولید کننده در تولید هدایای تبلیغاتی خاص و هدایای تبلیغاتی خلاقانه بیشتر باشد، شانس آنها در بازار و کسب مشتری بیشتر، بالاتر است.

انعطاف پذیر باشد

آخرین موردی که از یک تولید کننده هدایای تبلیغاتی انتظار می‌رود این است که نسبت به شرایط مختلف انعطاف پذیر باشد. مطمئناً در جریان تولید محصولات مختلف، احتمال به وجود آمدن شرایط پیش بینی نشده یا سفارش‌های خلاقانه وجود دارد. هرچه یک تولید کننده در این زمینه ضعیف‌تر عمل کند، مطمئنا مشتریان سریعتر از دست خواهند رفت و احتمال کسب درآمد آنها کمتر می‌شود. یک تولیدکننده خوب ترجیح می‌دهد که از طراحان و پرسنل حرفه‌ای بهره ببرد تا برای هر کدام از این شرایط، یک پاسخ مناسب و ایده آل داشته باشد. هر چه تنوع محصولات یک تولیدکننده بالاتر باشد و بتواند برای هر کدام از مشتریان اختصاصی خود، یک یا چند محصول خاص تولید کند، در حفظ مشتریان موفق عمل کرده و به عنوان یک تولیدکننده موفق شناخته می‌شود

توجه داشته باشید که نه تنوع بالا در محصولات و نه استفاده از ابزارهای گران قیمت، نمی‌توانند به تنهایی تضمین کیفیت کار یک تولید کننده هدایای تبلیغاتی باشند. بلکه لازم است که پنج مورد فوق در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بهترین شرایط ممکن در جریان تولید محصول فراهم شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *