مقالات راما گیفت

چند ایده برای سورپرایز کردن

چند ایده برای سورپرایز کردن

صاحبان مشاغل و متخصصان بازاریابی همیشه در تلاشند که عبارت تعجب و خوشحالی را در ذهن مشتریان خود زنده کنند. در بازارهای رقابتی امروز، سرپا ماندن در بنگاه‌های اقتصادی کوچک از طریق روش‌هایی همانند ارسال هدایای تبلیغاتی، می‌تواند منافع بزرگی برای حفظ مشتری و افزایش فروش به همراه داشته باشد.

پیروزی واقعی در بازار کسب و کار تا حد زیادی وابسته به وفاداری مشتریان است؛ که این امر نیز هوش و پافشاری لازم دارد. این فرآیند فراتر از خدمات عادی و روتین کسب و کار همانند قبول و انجام سفارشات، ارائه پشتیبانی، تحویل به موقع و … است. برای به دست آوردن مشتری مادام العمر در یک تجارت می‌بایست ترجیح مشتری را خریداری کنید. به این معنا که با ارسال هدیه تبلیغاتی همواره نام و خدمات یا محصولات خود را به آنها یادآوری می‌کنید. همچنین به این روش شما فقط یک کالای عالی و یا خدمات خود را ارائه نمی‌کنید؛ بلکه به آنها به روش غیر مستقیم می‌گویید که برایتان مهم هستند و به یاد آنها هستید. ارائه خدمات، کالاها و پشتیبانی از مشتری تنها برای کسب رضایت آنها کافی نیست. هدیه دادن و یا سوپرایز کردن آنها در موقعیت‌های غیر منتظره و یا خاص می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی از شما در ذهن آنها حک کند.

 روش‌های غافلگیر کردن مشتری با هدیه تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی یا هدیه رایگان می‌تواند یک روش عالی برای تعجب و لذت بخشی به مشتری جدید باشد. مخصوصا اگر یک فروشگاه آنلاین هستید و از مزایای تعامل حضوری بهره مند نیستید؛ این یک روش عالی برای تزریق شخصیت تجاری شما و روش مناسبی برای شناخت مشتریان از خدمات و یا محصولاتتان است.

یک هدیه تبلیغاتی خوب و کاربردی نه تنها می‌تواند هیاهوی خاصی در ذهن مشتری ایجاد کند؛ بلکه می‌تواند به شکل غیر مستقیم آنها را به برند شما علاقه‌مند کند. این بینش ارزشمندی در ذهن مشتریان بسیار تاثیرگذار بوده و نشانده اهمیت شما به آنها است. این احساس خوشایند و ذهنیت مثبت سبب می‌شود تا به شکل غیر مستقیم مشتری در پس جبران این محبت قرار گرفته و با خرید و یا سفارش مجدد از شما قدردانی کند. اما برخی از هدایای تبلیغاتی می‌توانند خارج از عرف معمول یک هدیه تبلیغاتی سایر رقبای شما بوده و به شکل ناباورانه‌ای تاثیرگذار باشد.

 

 چندین هدایای تبلیغاتی خارق العاده

امروزه مشتریان بسیار باهوش‌تر از گذشته هستند. با استفاده از ابزاری مانند اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، آنها به راحتی می‌توانند شما را ارزیابی کنند. همچنین آنها انتظارات بیشتری در مورد کیفیت محصول، نحوه توزیع، شکل ارائه خدمات به مشتری و … دارند. بنابراین، از نظر تئوری کسب رضایت مشتریان امروزی ممکن است دشوارتر از هر زمان دیگری باشد. هدایای تبلیغاتی منحصر به فرد و خارق العاده در مناسب‌هایی که آنها اصلا به یاد شما و شرکتتان نیستند؛ هدف گیری بی نظیری است. ارسال هدایایی همانند لیست زیر در این موارد بسیار عالی هستند.

  • کیف مسافرتی نگهداری غذا
  • تخته کار برای آشپزی
  • یخ خشک
  • هندزفری
  • تیشرت تبلیغاتی
  • اسپیکر بلوتوثی
  • چتر
  • پاوربانک
  • ماسک چشم برای خواب
  • جعبه پذیرایی
  • پنکه‌های جیبی
  • چراغ قوه
  • هولدر تلفن همراه

موقعیت های مناسب برای سوپرایز کردن مشتریان

موقعیت های مناسب برای سوپرایز کردن مشتریان

پس از انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب، برای ماندگاری در ذهن مشتریان باید به طور مداوم از آنها تقدیر و تشکر کنید. برای دستیابی به بهترین نتیجه، می توانید از موقعیت‌هایی استفاده کنید که همواره بهترین نتایج ممکن را ارائه کرده‌اند.

  • تاریخ تولد مشتریان

یکی از بهترین و حساس‌ترین مناسبت برای افراد تاریخ تولدشان است. سعی کنید در این تاریخ با ارسال پیامک تبریک، دسته گل، شکلات و قاب عکسی از مشتری و موارد اینچنینی به نوبه خود او را شگفت زده کنید.

  • سالروز اولین خرید و یا دریافت خدمات مشتری

لیستی از تاریخ مشتریان جدید خود که برای نخستین بار از شما خرید کرده‌اند و یا درخواست خدماتی را داشته‌اند تهیه کنید و در این مناسبت به او یادآوری کنید که چقدر از حضور او به عنوان مشتری خوشحال هستید و با تخصیص تخفیف خاص به این مشتری، او را ترغیب به خرید مجدد کنید.

  • مناسبت‌های تقویمی‌متناسب با فعالیت و یا شغل مشتری

مناسبت‌های تقویمی‌ یکی از جذاب‌ترین موقعیت‌هایی هستند که می‌توانید شرکت و فعالیتتان را به مشتریان یادآوری کنید. در این مناسبت‌ها ارسال هدایای تبلیغاتی متناسب با پیشه و یا فعالیت مشتری، ارسال گل و یا لوازم کاربردی همانند فلش، پاوربانک، پتو مسافری و لوازم جانبی خودرو گزینه‌های عالی هستند.

همه موارد ذکر شده به شما کمک می کند تا مشتری خود را حفظ کنید و این امر به فروش کالا یا خدمات شما می انجامد. بنابراین از این موارد غافل نباشید و در حوزه بازاریابی گام‌های مثبت و موفقیت آمیز برداردید.

بازگشت به لیست