مقالات راما گیفت

چاپ روی فلش مموری و اهمیت آن در تبلیغات و بازاریابی

چاپ روی فلش مموری و اهمیت آن در تبلیغات و بازاریابی

بدون شک بسیاری از ما با انواع فلش مموری ها و نحوه استفاده از آنها آشنایی داریم، اما ممکن است دلیل چاپ روی فلش مموری و اهداف آن توسط برخی شرکت‌ها را درک نکرده باشیم. طبیعتاً، اگر با حوزه الکترونیک آشنایی داشته باشید، می دانید که یک فلش مموری ۲ گیگابایتی یا ۴ گیگابایتی چه قیمتی دارد و احتمالاً ابهام شما در زمینه استفاده از فلش مموری به عنوان ابزار تبلیغاتی بیشتر شده باشد.

به خاطر داشته باشید که استفاده از هدایای تبلیغاتی ارزان مانند خودکار تبلیغاتی بیشتر به این دلیل بود که افراد بیشتری از سطح جامعه را پوشش می‌داد. اما اگرچه چاپ روی فلش مموری ممکن است وسعت و پراکندگی خودکار یا روان نویس تبلیغاتی را نداشته باشد، اما ما در این مطلب به شما نشان خواهیم داد که استفاده از این ابزار تا چه اندازه اهمیت دارد.

چاپ روی فلش مموری چگونه انجام می‌شود؟

قبل از هر چیزی، باید بدانیم که روند چاپ روی فلش مموری به چه صورت است. البته استفاده از فلش تبلیغاتی به یک شکل دیگر نیز انجام می‌شود که با عنوان فلش کارت مموری شناخته می‌شود و در این بحث به آن کاری نداریم. برای انجام چاپ بر روی انواع فلش مموری از تکنیک چاپ تامپون استفاده می‌شود. چاپ تامپون یک سبک خاص و منحصر به فرد در چاپ است که عملکرد آن همانند استفاده از مهر بر روی کاغذ است. در واقع، دستگاه‌های چاپ تامپون دارای یک لایه ژلاتینی یا سیلیکونی هستند که برای چاپ یک الگو یا طرح خاص از قبل آماده سازی می‌شوند. بنابراین، با قرارگیری این لایه بر روی سطح فلش مموری، فرایند چاپ انجام گرفته و طرح مورد نظر آماده می‌شود.

چرا چاپ روی فلش مموری مهم است؟

اکنون می‌خواهیم به ابهام مطرح شده اول متن پاسخ دهیم. یک فلش مموری به عنوان یک ابزار کارآمد و پرکاربرد در سطح جامعه شناخته می‌شود که انتظار داریم هر فرد دانشجو یا دانش آموز و حتی دارندگان خودرو نیز از این ابزار استفاده کنند. از طرف دیگر، هدف ما در استفاده از هدایای تبلیغاتی، دیده شدن یک برند خاص و شناخته شدن آن در سطح جامعه است. حال ممکن است این دیده شدن به کمک یک جعبه پذیرایی تبلیغاتی انجام شود یا با استفاده از یک فلش کارت مموری.

مزیت چاپ روی فلش مموری این است که شما مطمئن هستید که تبلیغات شما توسط اقشار مختلف جامعه دیده می‌شود و می دانید که شانس شما در جذب مشتری بالاتر می‌رود. درک این موضوع چندان هم سخت نیست، فقط لازم است که هنگام به حضور در فضاهای مختلف مانند فضاهای آموزشی، بازار آزاد و حتی داخل خودرو حواس خود را جمع کنید و ببینید که یک فلش مموری در فضاهای مختلف به چه شکلی استفاده می‌شود. اما دلیل استفاده از فلش مموری چیست؟

فلش مموری تبلیغاتی رنگ بنفش

دلایل استفاده از فلش مموری

 وقتی که سفارش چاپ بر روی فلش مموری را می‌دهید، یعنی شما می‌دانید که این ابزار توسط چه افرادی استفاده می‌شود و هر کدام از آنها چه نیتی در استفاده از این ابزار دارد. چیزی که در سطح جامعه دیده می‌شود و درک آن قابل لمس است، این است که استفاده از فلش مموری در تبلیغات و بازاریابی با سه دلیل زیر قابل توجیه است:

  • چون همیشه همراه فرد هستند: شما به ندرت می‌توانید یک دانشجو را بیابید که فلش مموری همراه خود نداشته باشد، یا اگر یک راننده باشید آیا فلش مموری ضبط خود را همیشه همراه ندارید؟! یا آیا اگر کار اداری انجام می‌دهید، همیشه فلش مموری را در کیف خود نگهداری می‌کنید؟! این مثال فقط چند طیف خاصی از جامعه را نشان می‌دهد. اما این حقیقت وجود دارد که فلش مموری همیشه همراه دارنده آن است و این یعنی بهترین فرصت برای نشان دادن تبلیغات به افراد دیگر. پس اگر هزینه بالایی برای چاپ روی فلش مموری می‌پردازید، مطمئن باشید که بازدهی آن نیز بالاست.
  • چون می‌توانیم اطلاعات تبلیغات شرکت را بر روی آنها ذخیره کنیم: یکی از حربه‌هایی که اخیراً شرکت‌های تبلیغاتی انجام می‌دهند این است که اطلاعات مربوط به شرکت خود را به صورت لوگو و برند بر روی فلش مموری ها ذخیره می‌کند. در واقع، آن‌ها همراه با سفارش چاپ فلش مموری، از شرکت‌های تولید کننده هدایای تبلیغاتی می‌خواهند که اطلاعات آن‌ها را به صورت لوگو دار مربوط به همان شرکت قرار دهند. با توجه به اینکه فضای اطلاعاتی فلش مموری ها زیاد است، احتمال حذف کردن این اطلاعات توسط فرد دارنده فلش مموری پایین است و به همین راحتی اطلاعات تبلیغاتی شرکتها توسط کاربران دیده می‌شود.
  • چون در اقشار مختلف کاربرد دارد: آخرین موردی که استفاده از فلش مموری و چاپ روی فلش مموری را توجیه می‌کند این است که این فلش‌ها توسط اقشار مختلف جامعه کاربرد دارند و هر کدام از آنها انتظارات خاص خود را دارند. مثلاً یک دانشجو از فلش مموری برای تبادل اطلاعات و حمل جزوه استفاده می‌کند، یک راننده ترجیح می‌دهد که فضای آن را با آهنگ و موسیقی پر کند، یک مدیر شرکت ممکن است اطلاعات جلسات مختلف را بر روی آن ذخیره کند، و یک بازاری مانند فیلمبرداری و آتلیه، از آن برای نگهداری اطلاعات خود استفاده می‌کند.

پس می‌بینیم که چاپ روی فلش مموری نه تنها هزینه زیادی ندارد، بلکه از لحاظ بازاریابی و تبلیغات نیز برای شرکت‌های تبلیغاتی مناسب است. به همین دلیل شاهد استفاده از این ابزار در حرفه‌ها و مشاغل مختلف هستیم. اگر شما هم احساس می‌کنید که به فلش کارت مموری و فلش مموری تبلیغاتی نیاز دارید، با ما در گروه راما گیفت در تماس باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *