مقالات راما گیفت

در رابطه با پرسنال برندینگ چه میدانید؟

در رابطه با پرسنال برندینگ چه میدانید؟

همانطور که می‌دانید فضای مجازی در عصر جدید تبدیل به بزرگترین بستر تجارت و بازرگانی شده است. شنا کردن در دریای بزرگ اقتصادی، نیازمند یادگیری اصول و مهارت‌هایی است که به شما کمک می‌کند در کنار صرف هزینه و وقت بتواند سود مناسبی را به دست آورید و در میانه راه کشتی بیزینس شما قبل از رسیدن به مقصد غرق نشود. از آنجا که اولین قدم برای شکل گیری هسته کاری شما داشتن نام تجاری و برند خاص است؛ بنابراین باید اصولی‌ترین روش را برای پایداری و بزرگ شدن آن در بازار را انتخاب کنید. مارک تجاری شخصی یا پرسنال برندینگ برای همه صنایع بسیار مهم است؛ زیرا به افزایش فروش، بالارفتن اعتبار و ایجاد اعتماد کمک می‌کند. درست همان نقشی که کارشناسان بازاریابی از ارسال هدایای تبلیغاتی انتظار دارند.

رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی ‌در تلاش‌های دیده شدن تجاری شرکت‌ها دارند. بنابراین بیشتر مدیران و بنیان‌گذاران در طیف وسیعی از شبکه‌ها وارد می‌شوند. آنها سعی می‌کنند با به نمایش گذاشتن قدرت خود در تبلیغات و بازاریابی همچون ارسال هدیه تبلیغاتی متنوع، خود را از سایر رقیبان بالا بکشند. این هدفمندسازی در کنار استفاده از سایر ترفندهای تبلیغاتی یکی از بزرگترین ابزارهای شرکت‌ها برای کسب موفقیت است.

اگر از خود می‌پرسید که پرسنال برندینگ چیست و این گزینه چه ارتباطی با اهداف شرکت‌ها دارند؛ در ادامه مبحث همراه ما باشید.

پرسنال برندینگ چیست؟

پرسنال برندینگ یا همان برندسازی شخصی در تعریف ساده به معنای استفاده از نام و اعتبار یک شخص حقیقی یا حقوقی و یا در موارد اندکی یک گروه برای مقاصد تجاری و اقتصادی به عنوان یک برند است. به عبارت دیگر، فرآیندهای پیشرفت یک کسب ‌وکار به وسیله نام و اعتبار یک شخص که مدیر یا صاحب اصلی آن مجموعه است؛ پرسنال برندینگ نامیده می‌شود.

برای اولین بار مبحث پرسنال برندینگ در کتاب “بیاندیشید و ثروتمند شوید” نوشته آقای Napoleon Hill در سال 1937 میلادی در آمریکا به میان آمد. ایده مطرح شده در این کتاب، سال‌ها بعد در کتاب دیگری به نام Positioning: The Battle for Your Mind توسط Ai Ries و Jack Trout مورد بررسی قرار گرفت.

در این کتاب مطرح شده که چگونه افراد می‌توانند با کمک استراتژی‌های تثبیت موقعیت تجاری، کسب‌ وکارشان را رونق دهند. آنچه از این استراتژی استنباط می‌شود؛ کار روی واژه پرسنال برندینگ است.
روند شخصی سازی نام تجاری، شامل محرز شدن موارد خاص در افراد و توانایی‌هایشان، و یا ایجاد شهرت در مورد چیزهایی که می‌خواهند با آنها در بازار اقتصادی شناخته شوند؛ می‌باشد. هدف این کار ایجاد زمینه‌ای است که پیامی ‌را منتقل کند و بتوان از طریق آن درآمد کسب کرد.

شخصی سازی نام تجاری چگونه به شناخته شدن افراد و بیزنس‌ها کمک می‌کند؟

برندهای غیرمشهور یا ورزشکاران، می‌توانند با استفاده از رسانه‌های مختلف اجتماعی با عموم مردم در ارتباط بوده و خودشان را به آنها معرفی کنند. این همان مارک شخصی یا پرسنال برندیگ است. شرکت‌ها و بیزنس‌ها با ارسال هدایای تبلیغاتی، اسپانسرینگ، بیل بوردهای شهری و… سعی در دیده شدن و گسترش نام و برند خود می‌کنند. تئوری خود معرفی و مارک شخصی در فضای مجازی نیز دست به دست هم می‌دهند؛ تا عموم مردم برند‌ها و افراد مختلف را بشناسند.

بسیاری از بلاگرها و یا افراد مشهور با استفاده از موقعیت‌های فراهم شده توسط شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و اسنپ چت یک مارک خاص یا شخصیت مجازی برای خود ایجاد می‌کنند. ساختن مارک شخصی قسمت بزرگی از زندگی افراد مشهور و برندهای مختلف در دنیا است و می‌تواند به آنها کمک کند تا شناخت عموم از آنها گسترش یابد. این ترفند همچنین راه مناسبی برای ارتباط با طرفداران و مشتریان است. بنابراین می‌توان گفت شخصی سازی نام تجاری نوید موفقیت بیشتر در دنیای تجارت را می‌دهد.

رابطه پرسنال برندینگ و هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی تمایل به جذب مخاطبان بیشتری دارند و به منظور تشویق وفاداری مصرف کنندگان و مشتریان و افزایش آگاهی از یک برند در نظر گرفته شده‌اند. اکثر شرکت‌ها از هدایای تبلیغاتی به عنوان راهی برای آگاهی بیشتر مصرف کنندگان در مورد کسب و کارشان به امید افزایش مشتری بیشتر استفاده می‌کنند همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله 10اصل جذب مشتری را مطالعه کنید. این درست همان اثر بخشی است که از مفهوم پرسنال برندینگ انتظار می‌رود. فرآیند شخصی سازی نام تجاری با استفاده از کالاهای تبلیغاتی در پروسه بازاریابی محصول یا خدمات خاص محقق می‌شود.

به معنای ساده تر یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن یک نام تجاری را به دیگران معرفی کرد و از طریق آن یک برند قوی ساخت؛ قطعا پخش کردن هدیه تبلیغاتی در میان مشتری‌های بالقوه و بالفعل است.
هدایای تبلیغاتی این امکان را دارند که به عنوان تبلیغات مداوم عمل کنند.

به همین دلیل است که شرکت‌ها در گزینش آنها باید معیارهای درستی داشته باشند. هدایای تبلیغاتی اغلب به صورت عمده مانند خودکار، کلاه، کیف، جعبه پذیرایی و سایر موارد خریداری می‌شوند. زیرا این موارد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر هستند. این کالاهای تبلیغاتی مانند بهترین لیوان تبلیغاتی باید به گونه ای عمل کنند که گیرندگان بتوانند روزانه از آنها استفاده کنند. وقتی هدیه تبلیغاتی بیشتر در معرض دید افراد قرار بگیرند؛ شانس زیادتری برای برندیگ وجود دارد.

از این سو پرسنال برندینگ یا همان شخصی سازی یک برند، در گروه استفاده از تکنیک های بازاریابی مفید و دانش شناخت مخاطبان است. برای موفقیت بیشتر سعی کنید در این زمینه از دانش و تجربه کارشناسان بازاریابی و برندیگ کمک بگیرید.

بازگشت به لیست