مقالات راما گیفت

وارد کننده خودکار و نقش آن در تبلیغات

وارد کننده خودکار و نقش آن در تبلیغات

وارد کننده خودکار و نقش آن در تبلیغات

یک واقعیت غیرقابل انکار وجود دارد که هدایای تبلیغاتی و بیشتر خودکار تبلیغاتی به صورت وارداتی هستند و همین موضوع باعث می‌شود که وارد کننده خودکار نقش مهمی در بازار و در تبلیغات ایفا کند. شرکت‌های زیادی در بخش وارد کردن خودکار تبلیغاتی فعال نیستند و تنها چند شرکت معروف و پیشرفته هستند که خودکارهایی در سطح جهانی وارد و به بازار عرضه می‌کنند.

طراحی‌های منحصر به فرد، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در ساخت خودکار و استفاده از مواد درجه یک و جهانی باعث شده است که خودکارهای وارداتی با تمایل بیشتری در بازار پذیرفته شوند و به عنوان یک رقیب جدی برای خودکارهای داخلی شناخته شود. بنابراین در این مطلب از گروه راما گیفت سعی می‌کنیم که نقش وارد کننده خودکار را به شکل جزئی بررسی کنیم و نشان دهیم که خودکارهای وارداتی چگونه می‌توانند در برنامه‌های بازاریابی به کار گرفته شوند.

چرا یک واردکننده خودکار نقش مهمی دارد؟

اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا یک وارد کننده خودکار نقش مهمی دارد؟ چرا با وجود اینکه خودکار یک ابزار حیاتی نیست، اما خودکارهای وارداتی مورد استقبال قرار می‌گیرند؟ آیا دلیل خاصی برای این اهمیت وجود دارد؟ مصرف کنندگان خودکارهای وارداتی را می‌توانیم به دو گروه اصلی تقسیم بندی کنیم.

گروه اول، مصرف کنندگان واقعی هستند که طیف بسیار کمی را شامل می‌شوند و معمولاً از آنها در برنامه‌های خود به عنوان ابزارهای لوکس و هدایای تبلیغاتی نفیس مورد استفاده قرار می‌دهند. استفاده از برخی روان نویس های برخی برندهای معروف برای نوشتن رسیدهای مالی مانند چک و سایر اسناد، از مهمترین کاربردهای خودکارهای وارداتی است. از طرفی دیگر، واردات خودکار نفیس و ارزشمند می‌تواند بخشی از برنامه تبلیغاتی تعدادی از شرکتهای معتبر و بین المللی باشد که قرار گرفتن این دو موضوع در کنار یکدیگر باعث می‌شود که نقش وارد کننده خودکار در بازار اهمیت بسیاری داشته باشد.

آیا واردات خودکار منفعتی به دنبال دارد؟

پس از مشخص شدن اهمیت نقش یک وارد کننده خودکار در بازار، باید ببینیم که آیا وارد کردن چنین خودکارهایی با منفعت همراه است؟ با توجه به برنامه‌هایی که برای حمایت از تولید داخلی صورت می‌گیرد، شاید واردات خودکار طرفداران چندانی نداشته باشد. اما نباید منکر این حقیقت شویم که بازار به چنین ابزارهایی و نوشت افزارهایی نیاز دارد و هنوز هم در سطح جامعه افرادیبه عنوان مصرف کننده این محصولات وجود دارند.

مهم‌ترین مصرف‌کنندگان، مدیران و صاحبان مشاغل رده بالا هستند که به عنوان بخشی از برنامه‌های مالی و نوشتن اسناد خود از آنها استفاده می‌کنند. اما، به عنوان یک شرکت در حوزه تبلیغات و فروش هدایای تبلیغاتی، ما نیز می دانیم که خودکارهای وارداتی تا چه اندازه در برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات اهمیت دارد. یک خودکار وارداتی نفیس و لوکس می‌تواند مدیر یک شرکت یا یک پزشک یا استاد یک دانشگاه را به یک برند خاص جذب کند و باعث شود که شناخت جامعه نسبت به برند مورد نظر بسیار بیشتر باشد. به همین راحتی یک وارد کننده خودکار می‌توانند نقش غیرقابل انکاری در سطح بازار ایفا کند.

خودکارهای وارداتی

نقش خودکارهای وارداتی در تبلیغات و بازاریابی

در دو بند قبلی بارها به نقش خودکارهای وارداتی و واردکنندگان خودکارهای تبلیغاتی در تبلیغات و بازاریابی اشاره کردیم، اما چندان وارد جزئیات آن نشدیم. اصولاً خودکار تبلیغاتی به عنوان یک سبک خاص از بازاریابی و تبلیغات ارزان در نظر گرفته می‌شود، اما این دلیل نمی‌شود که همه خودکارها در این قالب به کار گرفته شود و نقش آنها یکسان باشد.

وقتی که بحث دادن یک هدیه تبلیغاتی به مدیر یک شرکت مطرح می‌شود یا قصد داریم که از یک پزشک و بیماران آنها در قالب بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی استفاده کنیم، بدون شک یک هدیه تبلیغاتی نفیس و یک هدیه تبلیغاتی گرانقیمت بیشتر به ما کمک می‌کند. بله! ما هم قبول داریم که ممکن است برخی از خودکارهای وارداتی ارزان قیمت و یا حتی بی کیفیت باشد، اما بحث ما مربوط به خودکارها و روان نویس های تبلیغاتی هستند که از لحاظ سطح قیمت و از لحاظ کیفیت در بهترین وضعیت ممکن قرار دارند. با این تفاسیر، یک واردکننده خودکار به خوبی روند بازار را در دست گرفته و به تبلیغات و بازاریابی شرکت‌های مختلف کمک می‌کند.

خودکارهای داخلی در کنار خودکارهای وارداتی

واردات خودکار و استفاده از آن‌ها در برنامه‌های مختلف دلیل نمی‌شود که از خودکارهای داخلی چشم‌پوشی کنیم و نقش چندانی در برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات نداشته باشند. همه ما می‌دانیم که خودکارها در اصل به عنوان هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت مطرح می‌شوند، در این میان برخی مدل‌ها و سبک‌های خاص در طراحی خودکارها و روان نویس ها باعث می‌شود که قیمت آنها به شدت بالاتر رفته و در قالب هدایای تبلیغاتی نفیس قرار گیرند.

پس اگر بخواهیم از ارزش و از این قالب نفیس چشم‌پوشی کنیم، خودکارهای تبلیغاتی وارداتی و داخلی در یک محدوده و در یک رنج قرار می‌گیرند و می‌توان ظرفیت آنها را در کنار یکدیگر قرار داد. با این وجود یک وارد کننده خودکار نقشی به عنوان یک رقیب برای خودکارهای داخلی ایفا می‌کند و باید در این مرحله با دقت و وسواس بیشتری عمل کرد. البته با توجه به اینکه قیمت خودکارهای داخلی ارزان‌تر است و به راحتی قابلیت رقابت با خودکارهای وارداتی را دارند، می‌توانند در کنار یکدیگر به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مهم استفاده شوند.

گروه راما گیفت به عنوان یک وارد کننده خودکار معتبر در سطح کشور و ارائه دهنده انواع هدایای تبلیغاتی از جمله خودکار تبلیغاتی، آماده ارائه انواع خدمات به مشتریان و مخاطبان خود است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *