مقالات راما گیفت

چند نکته ای که در تبلیغات باید رعایت کنیم

چند نکته ای که در تبلیغات باید رعایت کنیم

تبلیغات بهترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان است. این پدیده به مشتریان کمک می‌کند تا از مارک‌های موجود در بازار و انواع محصولات مختلف مطلع شوند. تبلیغات برای همه اقشار یک جامعه از کودکان تا پیر و جوان کاربردی است. این کار با استفاده از انواع رسانه‌های مختلف، با مناسب ترین و جدیدترین تکنیک‌ها و روش‌ها انجام می‌شود. در دهه‌های اخیر، شیوه‌های تبلیغات بسیار تغییر کرده است. زیرا فناوری و رسانه‌های جدید به مصرف کنندگان اجازه داده اند تا فضاهای تبلیغاتی سنتی را دور بزنند.

به عنوان مثال اختراع کنترل از راه دور که به مردم امکان می‌دهد بدون بلند شدن از روی کاناپه تبلیغات در تلویزیون را نادیده بگیرند و کانال را تغییر دهند. بنابراین روش‌های استفاده از تبلیغات معمولی رو به زوال است. دوره مقبولیت و توجه به رسانه‌های چاپی نیز رو به افول است. این روزها افراد کمتری جذب روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های چاپی می‌شوند و بیشتر منابع فضای مجازی را برای دریافت اخبار و سرگرمی‌های خود انتخاب می‌کنند. اما روش‌های خلاقانه و امروزی همچون هدایای تبلیغاتی توانسته جایگاه خود را در میان مشتریان باز نماید. ارسال هدیه تبلیغاتی این روزها تبدیل به یکی از انتظارات معمول مشتریان شده است که نبود آن برای آنها به نوعی بی توجهی و نادیده شدن محسوب می‌شود.

اهمیت تبلیغات برای مشتریان

 تبلیغات نقش بسیار مهمی‌ در زندگی مشتری دارد. مشتریان افرادی هستند که فقط پس از آگاهی از محصولات موجود در بازار، محصول را خریداری می‌کنند. اگر کالایی تبلیغ نشود؛ هیچ مشتری نمی‌داند چه محصولی در دسترس است و اگر محصولی به سود آنها نباشد؛ آن را خریداری نمی‌کنند. 

مورد دیگر این است که تبلیغات به افراد کمک می‌کند تا بهترین محصولات را برای خود، بچه‌ها و خانواده خود پیدا کنند و همچنین انتخاب بهترین هدیه مناسبتی بسیار راحت می شود. . هنگامی‌ که آنها از طیف وسیعی از محصولات مطلع می‌شوند؛ قادر به مقایسه محصولات و خرید هستند.

بنابراین، تبلیغات در اولویت برای مشتریان مهم است و سپس نقش تاثیرگذار خود را برای تولیدکنندگان و فروشندگان ایفا می‌کند. تبلیغات به تولیدکنندگان یا شرکت‌ها کمک می‌کند تا رقبای خود را بشناسند و بر اساس آن برای رسیدن به سطح رقابت برنامه ریزی کنند.

اگر هر شرکتی بخواهد کالای جدیدی را در بازار معرفی یا عرضه کند؛ تبلیغات زمینه مناسب را برای فروش آن محصول ایجاد می‌کند. اما در این میان ارسال هدایای تبلیغاتی به مشتریان به صورت تخصصی‌تر می‌تواند برای برندینگ شدن یک مجموععه موثر باشد. زیرا ارسال هدیه تبلیغاتی با ایجاد رابطه حسن نیت شرکت اهدا کننده می‌تواند وفاداری مشتریان را در مقابل کسب کند. همانطور که می‌دانید تقاضا برای خرید یا دریافت خدمات به کمک تبلیغات ادامه می‌یابد و سپس تقاضا و عرضه به روندی پایان ناپذیر تبدیل می‌شوند.

این موارد را در تبلیغات خود رعایت کنید

این موارد را در تبلیغات خود رعایت کنید

در دنیای تجارت امروزی مشاغل و شرکت‌های بازاریابی درک می‌کنند که تأثیرات تبلیغات بد می‌تواند سهم بازار آنها را از بین ببرد. هدف از تبلیغات واضح است. این کار می‌بایست سبب تعامل، افزایش بازدید آنلاین یا فروشگاهی، بالارفتن سود، شناخت برند و افزایش سهم بازار باشد. با این حال، برخی اوقات روش‌های تبلیغاتی می‌توانند ماهیت خود را از دست داده و در عوض منجر به کاهش تعداد فروش شوند. بنابراین در تبلیغات خود این نکات را رعایت کنید:

  • ادعاهای بی اساس نکنید 

استفاده بی‌جا و اغراق آمیز از عناوین و شعارها یکی از اصلی‌ترین مخربات تبلیغات است. کلیشه همان ادعای بی اساس شرکت‌ها برای مردم است که واقعا مخاطب از شنیدن آن خسته شده است. شما باید آنچه را که می‌گویید در هر تبلیغ ثابت کنید. تا زمانی که اطلاعات جدید و چشم انداز جدیدی به مشتری ندهید؛ او تصمیم جدیدی درباره محصول شما نخواهد گرفت. ب

نابراین با خود فکر کنید که آیا تبلیغات شما اطلاعات جدیدی را به مخاطب ارائه می‌دهد؟ آیا تبلیغ محصول جدید، دیدگاه نوینی را به مشتری ارائه می‌کند؟ در غیر این صورت، متاسفانه باید آماده شوید تا از نتایج تبلیغات خود ناامید شوید.

  • خود برتر بینی نداشته باشید

شاید صاحبین مشاغل آنقدر توانایی نداشته باشند که شرکت یا محصول خود را به طور عینی ببیند. شما در داخل مجموعه هستید و از درون به بیرون نگاه می‌کند. این سعی که بتوانید خودتان را برای شخصی که در بیرون قرار دارد توصیف کنید؛ بسیار تخصصی است. واقعیت‌ها را ببینید و هر آنچه لازم است تا مشتریان و مخاطبان بدانند را بدون اغراق در اختیار آنها قرار دهید. چنانچه غیر از این عمل کنید؛ تبلیغات شما به شدت بی اثر می‌باشد.

  • از رسانه‌های درست استفاده کنید  

رسانه‌های قدیمی ‌همانند روزنامه‌ها و صفحات زرد، نیاز به استفاده از یک  فعال کننده برای دیده شدن دارند. زیرا در همین زمان رسانه‌های فعال و پویا به خریدارانی که در بازار برای خرید یا انتخاب محصول هستند؛ دسترسی پیدا می‌کند.

رسانه‌های منفعل در دستیابی به چشم اندازهای بازاریابی بسیار ضعیف هستند. این بدان معناست که ایجاد گرایش در مصرف کننده و مشتری نسبت به شرکت شما از طریق رسانه‌های غیرفعال بسیار دشوار است. با صبر و حوصله و استفاده مداوم از رسانه‌های پویا(مانند رادیو و تلویزیون) و روش‌های بازاریابی نوین مانند ارسال هدایای تبلیغاتی قلب مشتری خود را در بازار تسخیر کنید. 

  • اطلاعات دقیق کسب کنید

این روزها در بازار رقابتی آنچه که بیش از همه چیز ارزش دارد؛ اطلاعات دقیق و کامل از بازار، رقبا، مشتریان و … است. برای موفقیت بیشتر در این زمینه قبل از انجام هر قدمی ‌برای تبلیغات، پاسخی را برای هریک از این موارد پیدا کنید. 

    • آیا اطلاعات دقیقی از محصول و خدمات خود دارید؟
    • این خدمات یا محصولات با چه کیفیتی ارائه می‌شود و مزیت آن نسبت به سایر رقبا در چیست؟
    • چه کاربردی دارد؟
    • آیا آن را با کالای رقبای خارجی مقایسه کرده‌اید؟
    • آیا قیمت کالا و محصول شما منصفانه می‌باشد؟
    • جایگاه محصولتان در بازار موجود چقدر است؟
    • از خریداران احتمالی چه درکی دارید؟
    • بازار هدف برندتان چه کسانی هستند؟
    • بازه سنی مصرف کنندگان این محصول چقدر است؟
  • جاذبه داشته باشید

استفاده از جاذبه و گیرایی در تبلیغات بسیار مهم است. این تبلیغات می تواند در قالب یک پیام تبلیغاتی و یا یک هدیه تبلیغاتی مانند خودکار تبلیغاتی ارزان باشد ، برای اینکه بتواند نظر مخاطب را به سوی خود جلب کند؛ می‌بایست جاذبه داشته باشد. اما در این میان یکی از کاربردی‌ترین جاذبه‌هایی که در پیامهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارتند از: 

  1. جاذبه منطقی

در این شگل از گیرایی به طور مشخص و صریح  بر مزایا، خود کالا، ویژگی‌های آن و   تاکید می‌شود و از پرداختن به مسایل حاشیه ای درتبلیغات خودداری می‌شود. پیام‌هایی که کیفیت، صرفه جویی، فایده و کاربرد کالا را نشان می‌دهد؛ از جمله تبلیغاتی است که در آن از جاذبه‌های منطقی استفاده شده است.

  1. جاذبه خنده دار

این شکل از تبلیغات بسیار بهتر و بیشتر از سایر مدل‌های تبلیغات معروف و مشخص بوده و در بین سایر 

گزینه‌های تبلیغاتی که به نمایش در می‌آیند؛ بیشتر از بقیه به یاد می‌مانند. 

جایگاه هدیه تبلیغاتی در تبلیغات

همانطور که اشاره شده دنیای تجارت امروزی پذیرای ایده‌های نو و خلاقانه است. در این میان یکی از انواع موثر تبلیغات همان کالاهای تبلیغاتی و یا هدایای تبلیغاتی می‌باشد. در این معامله دو سر سود میان مشتری و شرکت، هریک می‌توانند به تامین خواسته‌های خود نائل شوند.

یک هدیه تبلیغاتی جذاب مثلا استفاده از بهترین لیوان تبلیغاتی به عنوان هدیه در نظر مشتری می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی داشته باشد که این برانگیختگی را نمی‌توان در سایر روش‌های تبلیغاتی کسب کرد. هدف اصلی در این روش به وجود آوردن ذهنیت و یا حالت روانی در مشتری برای استقبال از کالا یا خدماتی است که می‌خواهیم به او ارائه دهیم. 

ما در یک جهان بصری زندگی می‌کنیم. این بدان معنی است که هر نوع هدیه تبلیغاتی را که در نظر می‌گیرید؛ تأثیر بصری را در ذهن مخاطب شما ایجاد می‌کند. بنابراین از طرح رنگ گرفته تا اندازه، شکل، ارزش مادی، عمق و ضخامت در انتخاب هدایای تبلیغاتی مهم هستند. توجه داشته باشید که چگونه هدیه تبلیغاتی شما پیام بازاریابی شرکتتان را تکمیل می‌کند و مخاطبان شما چگونه به آن واکنش نشان می‌دهند.

بازگشت به لیست