مقالات راما گیفت

تبلیغات – چند اشتباه در انتخاب نوع تبلیغات

تبلیغات - چند اشتباه در انتخاب نوع تبلیغات

تبلیغات – ما در گروه  هدایای تبلیغاتی راما گیفت در مطالب قبلی به بررسی استراتژی تبلیغاتی پرداختیم، تبلیغات هدفمند فصلی را معرفی کردیم، روش تبلیغاتی پارتیزانی و چریکی را تعریف کردیم و برای هر کدام از آنها چند سری از هدایای تبلیغاتی را نیز ذکر کردیم.

با این وجود، انجام فرایند بازاریابی و استراتژی‌های تبلیغاتی به یک برنامه ریزی مشخص و مدون نیاز دارد تا نتیجه به عنوان یک بازدهی مناسب و ایده آل، قابل استحصال باشد. اینکه ما یک بودجه هنگفت یا کم در نظر بگیریم یا یکی از سبک‌های سنتی تبلیغاتی یا مدرن تبلیغاتی را برگزینیم، اهمیت ندارد، بلکه موضوع مهمتر، توجه به جامعه هدف و پیاده سازی هدف تبلیغات خود بر مبنای شناخت از آنهاست.

برای اینکه بتوانیم دیدگاه شما رو به اشتباهات بزرگ و سنگین در انتخاب نوع تبلیغات بازتر کنیم، این مبحث را از چند جنبه مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم که می‌تواند برای شما نیز جالب باشد.

تبلیغات با پول زیاد یا پول کم؟

باور کنید، اغلب کسانی که وارد بازاریابی می‌شوند و شناخت چندانی از آن ندارند سعی می‌کند بیشترین تمرکز خود را بر روی اختصاص بودجه بیشتر و هزینه بیشتر در این حوزه معطوف کنند. این یکی از اشتباهاتی است که می‌توانند نتیجه تبلیغات را به طور کلی تغییر داده و مسیر آن را عوض کند. ما نمی‌توانیم منکر این موضوع شویم که صرف کردن پول در بازاریابی و برنامه‌های تبلیغاتی نتیجه مثبت دارد، اما مهمتر از بحث پول زیاد یا پول کم، استراتژی تبلیغاتی و ابزارهای تبلیغاتی است.

در حقیقت، یک شرکت ممکن است به کمک یک آگهی خیلی معمولی و ساده، یا با استفاده از هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت مانند لیوان تبلیغاتی، یک کمپین راه اندازی کند که نتیجه آن از میلیون‌ها تومان سرمایه گذاری دربخش تبلیغات بهتر باشد.

حتی یک اشتباه عمدی در انتخاب کلمات یا اعداد، ممکن است توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند و به نوعی دستمایه طنز قرار گیرد که اصلاً بحث پول و سرمایه گذاری مطرح نشود

پول زیاد یا پول کم؟ در تبلیغات

سبک سنتی تبلیغاتی یا سبک مدرن؟

دومین بحثی که در زمینه تبلیغات می‌تواند جالب باشد و هنوز هم بسیاری از بازاریابان سنتی و مدرن در این بخش با هم بحث می‌کنند، مسئله استراتژی تبلیغاتی سنتی و یا استراتژی تبلیغاتی مدرن است.

در روش‌های سنتی، یک فرد به عنوان مسئول بازاریابی، با افراد متعددی دیدار می‌کند و آنها را به یک کسب و کار خاص جلب می‌کند. همچنین ممکن است از روشهای تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات بیلبوردی برای اهداف خود کمک بگیرد.

دسته دوم، تبلیغات مدرن هستند که از ابزارهای جدید و روش‌های جدید استفاده می‌کنند. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر و فیسبوک، تبلیغات در اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های گوشی‌های هوشمند، تبلیغات با استفاده از سبکهای جدید مانند تبلیغات هدفمند فصلی یا بازاریابی چریکی و بازاریابی پارتیزانی تنها برخی از مواردی هستند که در سبک مدرن به کار گرفته می‌شود.

اما، به عقیده ما برتری دادن یکی از این سبک‌ها به سبک دیگر، یک اشتباه استراتژیک محسوب می‌شود که مطمئناً نتیجه مثبتی نخواهد داشت. سعی کنید با توجه به جامعه هدف خود، بهترین روش ممکن از لحاظ سنتی و مدرن را انتخاب کنید و حتی در مواردی که مجبور هستید، به سراغ سبک‌های ترکیبی بروید و نترسید.

ابزارهای تبلیغاتی چه نقشی دارند؟

انجام یک کار به صورت موفق بدون در نظر گرفتن ابزار لازم! به نظر امکان پذیر نیست!

با همین یک جمله‌ی کوتاه می‌توان نقش مهم ابزارهای تبلیغاتی در به نتیجه رسیدن استراتژی تبلیغاتی را نشان داد. انتخاب یک استراتژی، انتخاب یک سبک، اختصاص بودجه، انتخاب جامعه هدف و بررسی نتایج برنامه‌های تبلیغاتی بدون در نظر گرفتن ابزارهای لازم برای رسیدن به هدف مورد نظر، امکان پذیر نیست.

این یعنی هر کسی برای به نتیجه رساندن تبلیغات خود، نیاز دارد که بهترین ابزار ممکن را انتخاب کنند و بهترین شیوه استفاده از آن را در نظر داشته باشد. دعوت می‌کنیم که یک بار دیگر محصولات راما گیفت را ملاحظه کنید. در این بخش از محصولات بسیار ساده مانند خودکار تبلیغاتی و لیوان تبلیغاتی گرفته محصولات پیشرفته مانند فلش تبلیغاتی، هدایای تبلیغاتی نفیس و ساعت تبلیغاتی، همگی به عنوان ابزارهای تبلیغاتی شناخته می‌شوند که روش استفاده از هر کدام از آنها متفاوت است.

فرض بگیریم که شما، برای برنامه بازاریابی خود به سراغ استراتژی تبلیغات هدفمند فصلی می‌روید، طبیعتا بدون شناخت این محصولات و زمان بازاریابی، نمی‌توانید همینجوری هدایای تبلیغاتی را انتخاب کنید و به جامعه هدف خود هدیه دهید. پس باید بین فاکتورهای مختلف از لحاظ بودجه و از لحاظ استراتژی تبلیغاتی به نتیجه برسید و در نهایت ابزار تبلیغاتی لازم را با توجه به آن انتخاب کنید.

استراتژی تبلیغاتی می‌تواند اشتباه باشد؟

اشتباه دیگری که ممکن است و انتخاب نوع تبلیغات توسط بازاریابان انجام شود، این است که به استراتژی تبلیغاتی و برنامه ریزی از پیش تعیین شده اعتقاد ندارند.

البته این اشتباه به هیچ وجه توسط شرکت‌های بزرگ و معتبر صورت نمی‌گیرد و بیشتر در کسب و کارهای جدید انجام می‌شود. این گروه اعتقاد دارند که برنامه‌های تبلیغاتی نیاز خاصی به روال کار و روند از پیش تعیین شده ندارند. در حقیقت آنها چند کادو مشخص و هدایای تبلیغاتی می‌خرند و بدون در نظر گرفتن نتیجه کار، آن‌ها را به اشخاصی می‌دهند که توجه آنها به کسب و کار جدید جلب شود.

یک استراتژی تبلیغاتی شامل تعیین بودجه و تعیین هدف برای بازاریابی، انتخاب به سبک سنتی یا مدرن برای بازاریابی و همچنین انتخاب ابزار لازم برای به نتیجه رساندن تبلیغات می‌شود. پس شک نداشته باشید که قبل از شروع انجام هر کاری، ابتدا باید استراتژی تبلیغاتی خود را مشخص کنید و همزمان با آن گام‌های بعدی خود را بردارید.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *