مقالات راما گیفت

چاپ لیوان و اهمیت آن در بازاریابی

چاپ لیوان و اهمیت آن در بازاریابی

چاپ لیوان و اهمیت آن در بازاریابی

شرکت‌ها و به طور ویژه مسئولین بازاریابی آنها ممکن است از هدایای تبلیغاتی مختلفی برای جلب توجه مشتریان خود استفاده کنند که چاپ لیوان یکی از این شیوه‌هاست. تقریباً در همه شرکت‌ها و در دفاتر نمایندگی‌ها لیوان‌هایی وجود دارد که مشخصات تجاری و لوگو شرکت بر روی آنها چاپ شده است و در اختیار مشتریان آنها قرار می‌گیرد. اما ممکن است چند سؤال در مورد آنها مطرح شود:

  • چرا لیوان تبلیغاتی طرفداران زیادی دارند؟
  • آیا هزینه‌ای که برای چاپ لیوان صورت می‌گیرد قابل توجیه است؟
  • لیوان‌های تبلیغاتی چه تفاوتی با سایر هدایای تبلیغاتی دارند؟
  • معمولاً چه کسانی به استفاده از لیوان‌های چاپ شده تمایل نشان می‌دهند؟
  • آیا هر شرکتی امکان استفاده از این ابزارهای تبلیغی را دارد؟

با پاسخ دادن به سؤالات فوق سعی می‌کنیم که اهمیت چاپ لیوان در بازاریابی شرکت ها را نشان دهیم و در انتها مشخص کنیم که چرا لیوان های تبلیغاتی طرفداران زیادی دارند. البته نمونه‌های مختلفی از لیوان‌های تبلیغاتی در بخش محصولات راما گیفت موجود است که می‌توانید از آنها دیدن کنید.

چاپ لیوان چیست و چه اهمیتی دارد؟

چاپ لیوان یک فرایند تبلیغی و بازاریابی است که به کمک آن یک نوشته تبلیغی، عاشقانه یا یک جمله معروف بر روی لیوان‌های سرامیکی، پلاستیکی، کاغذی و یا فلزی چاپ می‌شود. می‌بینیم که با توجه به جنس لیوان‌ها و همچنین نوع نوشته چاپ شده بر روی آنها، ممکن است فلسفه استفاده از آنها نیز متفاوت باشد. به عنوان مثال، ممکن است ما بخواهیم از این لیوان‌ها به عنوان یک هدیه برای دوست خود استفاده کنیم و یک جمله خاص بر روی آن چاپ کنیم. در طرف مقابل، شرکت‌هایی هستند که لوگو و تبلیغات شرکت خود را بر روی لیوان چاپ می‌کنند و آنها را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. با این تفاسیر، فلسفه استفاده از تکنیک چاپ لیوان در مورد افراد مختلف، متفاوت بوده و ممکن است هر کسی یک رویکرد خاص و منحصر به فرد نسبت به آنها داشته باشد.

چرا لیوان تبلیغاتی؟

در بین تمامی محصولاتی که با استفاده از چاپ لیوان تولید می‌شوند، لیوان تبلیغاتی بیشتر به چشم می‌آید و از فروش بیشتری در سطح بازار برخوردار است. به همین دلیل سعی می‌کنیم که اهمیت استفاده از لیوان‌های تبلیغاتی را در بازاریابی نشان دهیم و مشخص کنیم که به چه صورت وظیفه خود را انجام می‌دهند.

چون همه جا هستند

اگر اجازه دهید، کمی خودمانی‌تر با این موضوع برخورد کنیم. باید قبول داشته باشیم که استفاده از لیوان تبلیغاتی فقط به دفاتر نمایندگی‌ها محدود نمی‌شود. اگر از لیوان‌های شیشه‌ای بگذریم، تقریباً تمامی افرادی که به گردشگری و سفرهایی مانند کوهنوردی می‌روند، لیوان‌های تبلیغاتی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های کوله پشتی آنها محسوب می‌شود. این لیوان‌ها، با توجه به طراحی زیبایی که دارند و همچنین با توجه به رایگان بودن آنها، تقریباً در همه اماکن و فضاهای عمومی دیده می‌شوند. برای اینکه بتوانید این موضوع را به شکل ملموس‌تر درک کنید، به لیوان‌های استفاده شده در پارک‌ها، اماکن گردشگری، فضاهای عمومی و مواردی از این قبیل توجه کنید.

چاپ لیوان چیست

چون دست همه هستند

یکی دیگر از دلایلی که چاپ لیوان باعث می‌شود شرکت‌های بازاریابی به سراغ این گزینه بروند این است که تقریباً توسط همه افراد جامعه استفاده می‌شوند. لیوان تبلیغاتی چینی، لیوان تبلیغاتی کریستالی، لیوان تبلیغاتی کاغذی و لیوان تبلیغاتی پلاستیکی تنها نمونه‌هایی از این محصولات موجود در بازار هستند که برای نوشیدن مواد مختلفی استفاده می‌شود. بنابراین، هر فردی با هر نگرشی که داشته باشد، امکان استفاده از یک نوع از این لیوان‌ها را خواهد داشت و شرکت‌ها این شانس را دارند که تبلیغات آنها در دست افراد مختلف از اقشار مختلف جامعه صورت می‌گیرد.

چون تزئینی هم هستند

اگر تا به حال به یک شرکت تبلیغاتی سر نزده‌اید، حتماً توصیه می‌کنم که لیوان‌های تبلیغاتی گذاشته شده در راما گیفت را ببینید. لیوان‌های تبلیغاتی با توجه به طراحی منحصر به فرد خود، قابلیت استفاده به عنوان یک ابزار تزئینی را دارند. شرکت‌های تبلیغاتی برای جذاب کردن این گزینه‌ها،  سعی می‌کنند در جریان چاپ لیوان به روش‌هایی متوسل شوند که برای مخاطب و بیننده جذاب باشد. همین جذابیت در کنار طرح لیوان باعث می‌شود که جنبه تزیینی لیوان‌ها نیز اهمیت پیدا کند و شخص دریافت کننده امکان استفاده از آنها در لوازم دکوری را داشته باشد. این موضوع به دیده شدن بیشتر تبلیغات نیز کمک می‌کنند.

چون رایگان هستند!

اصولاً تجربه نشان داده که استفاده از لفظ رایگان در مورد یک کالا باعث جذابیت چند برابر آن می‌شود. این موضوع زمانی پررنگ‌تر دیده می‌شود که ما اصلاً به آن نیازی نداریم و تنها به خاطر رایگان بودن از آن استفاده می‌کنیم. البته چاپ لیوان تبلیغاتی رایگان نیست و برای شرکت‌های سفارش دهنده هزینه دارد. اما با توجه به اینکه شخص دریافت کننده هزینه‌ای برای آن می‌پردازد، ترجیحا از آن برای مصارف مختلف استفاده می‌کنند.

نمونه‌های مختلف دیگری از هدایای تبلیغاتی در فروشگاه راما گیفت وجود دارد که توصیه می‌کنم حتماً مشخصات فنی و تبلیغی آنها را مطالعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *