مقالات راما گیفت

چگونه در ساختن یک برند معروف، موفق باشیم؟

چگونه در ساختن یک برند معروف، موفق باشیم؟

ساختن یک برند معروف و قدرتمند می تواند یکی از مهم ترین عوامل موفقیت هر کسب و کاری باشد. تمام کسب و کارهای معتبر و موفق از یک برند معروف و قدرتمند برخوردار هستند. هرچند که برندینگ می تواند کار سخت و زمان بری باشد اما اگر برند بتواند مخاطب را اقناع کند، اصالت داشته و پایدار باشد و در میان مخاطبان شناخته شده و مقبول گردد می تواند موفقیت کسب و کار را تضمین کند.
همه افراد حداقل یک بار محصول یا کالای برند را خریداری کرده اند و برای آن هزینه زیادی صرف کرده اند در حالی که می توانستند همان محصول را با قیمت کمتری از شرکت دیگری تهیه کنند. این به معنی قدرت و موفقیت برند است که توانسته مخاطب را قانع کند که محصول برتر را دارد. در ادامه به بررسی بهترین راهکارهای ایجاد یک برند معروف و موفق خواهیم پرداخت.

مزایای اصلی برندینگ

برندینگ نقش بسیار ویژه ای در موفقیت هر کسب و کاری دارد. از مهم ترین مزیت های برندسازی می توان به مواردی همچون افزایش اعتبار شرکت و کسب و کار، فروش بیشتر محصول و مقبولیت در میان مشتریان، افزایش تعداد مشتری، برقراری ارتباط خوب با سایر کسب و کارهای فعال، ثبات و پایداری کسب و کار، کسب اعتبار و شهرت و … اشاره کرد.
در مقاله دیگری با عنوان 5 راهکار برای برندسازی کسب و کارهای کوچک به بررسی بهترین راهکارهای ایجاد برند در کسب و کارهای نوپا پرداخته شده است که می تواند اطلاعات مفیدی به کاربران بدهد.

مهم ترین نکاتی که در ساختن یک برند معروف باید به آنها توجه کرد شامل موارد زیر هستند:

داشتن پلتفرم آنلاین برای ساختن یک برند معروف

این یک واقعیت انکارناپذیر است که در دنیای امروز که اینترنت به تمامی جنبه های زندگی مردم رسوخ کرده است، کسب و کارهایی که یک وب‌سایت انحصاری ندارند محکوم به شکست خواهند بود. پلتفرم آنلاین می تواند تضمین کننده اعتبار و شهرت برای هر کسب و کاری باشد خصوصا اگر با شبکه های اجتماعی در ارتباط باشد.

توجه به حس مردم و مخاطب

هر فردی که یک کسب و کار جدید را راه اندازی می کند و یک برند برای خودش ایجاد می کند قطعاً تفکرات مثبتی در مورد برند شخصی خودش خواهد داشت. هیچ اهمیتی ندارد که شما در مورد برند شخصی خودتان چه فکری می کنید. میزان جذابیت برند در نگاه مردم اهمیت بالایی دارد، بنابراین برای ساختن یک برند معروف لازم است که به نظر مردم، مخاطب و مشتری ها توجه ویژه ای شود.

راهکارهای مختلفی برای جلب توجه مردم و افزایش تعداد مشتری وجود دارد. استفاده از جوایز و هدایای تبلیغاتی یکی از بهترین و پربازده ترین شیوه های برندینگ و جلب توجه می باشد که می تواند در کسب اعتبار برند جایگاه ویژه ای داشته باشد.

 

برند شما باید جزئی از زندگی باشد

برای ساختن یک برند معروف، جذاب و قدرتمند باید جلوه و نمود آن در تمام قسمت های زندگی شما پیدا باشد. این موضوع حتی باید در لباس پوشیدن، فعالیت های روزانه، روابط دوستانه و کاری و … خود را نشان بدهد. امروزه فضای مجازی از مهم ترین قسمت های زندگی هر فردی است و لازم است که برند در این فضا نیز نمود پیدا کند. به زبان ساده باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید که نمایانگر برند خود باشید.

تلاش نکنید همه مشتری های خود را راضی کنید

راضی کردن تمامی مشتریان به هیچ عنوان میسر نخواهد بود و کار غیر ممکنی است. حتی برندهای معروف و معتبری همچون اپل، سامسونگ، بنز و … مشتریان ناراضی دارند و این یک امر کاملاً طبیعی در دنیای اقتصاد است. هیچوقت تلاش نکنید که همه مشتریان خود را راضی کنید و فقط تلاش داشته باشید که بهترین برند ممکن برای گروه خاصی از مشتریان باشید. البته راهکارهایی برای کسب رضایت حداکثری مشتریان وجود دارد. به عنوان مثال استفاده از انواع خودکار تبلیغاتی و جوایز مختلف می تواند تعداد مشتریان راضی را افزایش دهد و در نهایت از تعداد مشتریان ناراضی کاسته شود.

ارتباط با برندهای معتبر دیگر

انگلیسی ها می گویند اگر می خواهید معروف و مشهور شوید حتماً کار خودتان را در همکاری با یکی از این 3 واژه که با حرف C شروع می شوند استارت بزنید، company (شرکت ها)، college (دانشگاه) و colleagues (شرکا و همکاران). Shama Hyder رئیس و CEO بازاریابی Marketing Zen می گوید برند هر کسب و کاری با توجه به ارتباطی که با دیگر برندها دارد می تواند قوی تر و یا ضعیف تر شود. برندهای قوی تر و معروف تر را پیدا کنید تا بتوانید به کمک آنها اعتبار برند خودتان را بالا ببرید.

داشتن شبکه تبلیغاتی و بازاریابی مناسب

مهم ترین رسالت برندینگ در هر کسب و کاری شناساندن است. برای ساختن یک برند معروف لازم است که از یک شبکه تبلیغاتی و بازاریابی قدرتمند استفاده کرد. امروزه شیوه های مختلفی برای تبلیغات و شناساندن برند و کسب و کارها وجود دارد. شاید بتوان گفت استفاده از تیشرت تبلیغاتی یکی از ساده ترین روش های تبلیغ یک برند است که می تواند همزمان هدف بازاریابی را نیز عملی کند. استفاده از شبکه های ارتباطی اجتماعی، ارائه سمینارها، انتشار محتوای آموزنده و تخصصی، شرکت در کمیته ها و … از موثرترین شیوه های تبلیغات و بازاریابی است.

ارزش و کیفیت تولید کنید

می توان گفت مهم ترین و اصلی ترین دلیل ماندگاری و ثبات یک کسب و کار رضایت حداکثری مشتریان است و این میسر نمی شود مگر آنکه برند و شرکت شما محصولات با کیفیت و خدمات ارزشمندی به آنها ارائه کند. زمانی که محصولات و خدمات برند شما توانایی رقابت با سایر کسب و کارها را نداشته باشد و مشتریان را راضی نکند به راحتی از گردونه رقابت خارج می شود و محکوم به نابودی خواهد بود.
علاوه بر موارد و نکات گفته شده برای ساختن یک برند معروف، جذاب و قدرتمند می توان به موارد دیگری اشاره کرد که هرکدام از اهمیت و نقش ویژه ای برخوردار هستند.

از جمله مهم ترین نکات می تواند فاکتورهای زیر را عنوان نمود:
· داشتن تمرکز بالا
· قیمت‌گذاری متفاوت محصولات و خدمات
· داشتن نماد و لوگوی جذاب
· داشتن نوآوری و خلاقیت
· تولید محصولات جدید و برطرف کردن مشکلات مشتریان
· تعریف داستان برند
· بسته بندی شیک، متفاوت و خلاقانه
· توجه به احساسات مشتریان
· توجه به مناسبت های خاص
· توجه به محیط زیست و داشتن بخشش
· داشتن صداقت
· ایجاد فضای رقابتی

جمع بندی نهایی

برندینگ نقش و اهمیت بسیار زیادی در موفقیت هر کسب و کاری دارد و برای داشتن و ساختن یک برند معروف لازم است که به نکات و فاکتورهای مختلفی همچون داشتن پلتفرم، تولید کیفیت و ارزش، همکاری با برندهای بزرگ و معروف، تبلیغات و بازاریابی عالی، توجه به نیاز مخاطب و … توجه کرد همجنین مقاله 5 راهکار برای برندسازی کسب و کار های کوچک ، برای برند سازی کسب و کار های نوپا بسیار مفید است.

بازگشت به لیست