مقالات راما گیفت

چاپ هدایای تبلیغاتی و اهمیت آن در کسب و کار

چاپ هدایای تبلیغاتی و اهمیت آن در کسب و کار

امروزه درخواست چاپ هدایای تبلیغاتی در بین مدیران ارشد شرکت‌های تجاری و سازمان‌ها و ادارات بیش از پیش شده است. مانند: پدموس تبلیغاتی، فلش مموری تبلیغاتی، پاوربانک تبلیغاتی، لیوان تبلیغاتی، لوازم تحریر تبلیغاتی اعم از چاپ مداد ، چاپ خطکش و چاپ خودکار و… که قطعا از آنها بسیار زیادی استفاده می‌شود.

 اگر هنگام چاپ خودکار، محصولی را هوشمندانه انتخاب کنیم که کاربرد و ارزش بالایی برای مخاطب داشته باشد، افزایش میزان رضایتمندی مشتریان را نسبت به محصولات در پی خواهد داشت.

یک نکته بسیار جالب این است که پس از بررسی و نظر سنجی از کارشناسان حوزه چاپ هدایای تبلیغاتی به این نتیجه رسیده‌اند: که صاحبان مشاغل و مدیران یک صنف یا شرکت و کارخانه پس از خرید هدایای تبلیغاتی و توذیع آن به مخاطبین خود، به جهت بازاریابی محصولات آمار فروش بسیار بالایی داشته اند  

چرا چاپ روی هدایای تبلیغاتی مهم است؟

نشان دادن برند شرکت به مخاطبان و مشتریان و مطرح شدن در میان رقیبان یکی ازبهترین روش ها برای تبلیغ  شرکت ها است. با چاپ هدیه تبلیغاتی و هدیه دادن آن در ایام ها و مناسبت های مختلف می‌توان تا حدود زیادی برند خود را تبلیغ و درذهن ها ماندگار کرد.

 یکی از نکات مهم که از اهمیت زیادی برخوردار است کیفیت چاپ هدایای تبلیغاتی می باشد و  در صورتی که چاپ محصول تبلیغاتی شما از کیفیت بسیار پایینی برخوردار باشد، نتیجه‌ی معکوسی خواهد داشت و نمی توانید بازاریابی و کسب و کار خود را در ذهن مشتریان خود ماندگار کنید و امکان دارد که اثرات منفی بر ذهن مخاطب داشته باشد.

چرا چاپ روی هدایای تبلیغاتی مهم است؟

نوآوری در چاپ هدایای تبلیغاتی

نکته دیگری که میتوان به آن اشاره کرد و بسیار  مهم است خلاقیت و متفاوت بودن در چاپ هدایای تبلیغاتی است. متفاوت بودن در کسب و کار می تواند تاثیر بسیار زیادی را در بازار میان مخاطبان داشته باشد. امروزه با وجود پیشرفت در حوزه چاپ هدایای تبلیغاتی، دستگاههای پیشرفته چاپی و متدهای جدید و بسیار با کیفیتی در اختیار تامین کننده و فروشنده های هدیه تبلیغاتی قرار گرفته است.

 شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به جهت تبلیغ برند خود به صورت خلاقانه، دنبال خرید هدیه تبلیغاتی هستند، متوجه اهمیت کیفیت چاپ هدیه تبلیغاتی شده‌اند و به دنبال آژانس تبلیغاتی هستند که بتواند، هدیه تبلیغاتی آنها را با بهترین کیفیت ،کوتاهترین زمان و قیمت بسیار مناسب در اختیار آنها قرار بدهد.

 

انواع مختلف چاپ هدایای تبلیغاتی

·         چاپ تامپو:

چاپ تامپو هزینه بالایی ندارد و به دلیل امکانات بسیاری که در این نوع چاپ هدایای تبلیغاتی است بیشتر در صنعت و محصولات تبلیغاتی کاربرد دارد. این چاپ در کالاهایی که خمیده و گود هستند مورد استفاده قرار می گیرد. از این چاپ در تیراژ های پایین هم استفاده می شود و محدودیت ندارد. دستگاه چاپ تامپو در عرصه هدایای تبلیغاتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که از این دستگاه برای چاپ بر روی جاکلیدی تبلیغاتی ، ، ساعت تبلیغاتی ، لیوان تبلیغاتی ، فلش مموری تبلیغاتی ، خط کش تبلیغاتی ، مداد تبلیغاتی ، و غیره … استفاده نمود.

·         چاپ سیلک

سیلک‌اسکرین نوعی چاپ و تکثیر و تکنیکی در چاپ هدایای تبلیغاتی استفاده می شودکه بر بوسیله شابلون طراحی شده است.

 این چاپ بر روی هدایای تبلیغاتی انجام می شود و شابلون آن با پارچه های توری نازک و ظریف ساخته می‍شود اما در قدیم از پارچه ابریشمی برای ساخت کلیشه استفاده می‌شده است. به همین دلیل است که ، چاپ سیلک گفته می شود. چاپ سیلک قابلیت چاپ بر روی پارچه ، ساک دستی تبلیغاتی ، آفتابگیر تبلیغاتی ، تیشرت تبلیغاتی ، نایلون تبلیغاتی و غیره است. چاپ سیلک دارای دو روش دستی و ماشینی هستن و در یمان هنرمندان نقاش جایگاه بسیار خاص و مفیدی دارد.

ویژگی چاپ سیلک : مرکبی که در این چاپ استفاده می شود باید بسیار زیاد رقیق باشد ولی رقیق بودن مرکب به گونه ای نباشد که در کنار تصاویر چاپ شده سایه ای به وجود آورد. در هنگام چاپ هدایای تبلیغاتی ، باید چاپ به شکلی انجام شود که چسبندگی توری بر روی جسم خیلی زیاد نباشد که از همدیگر سخت جدا شود و بدون نیاز به کشش توری را به آسانی جدا کرد.

 

·         چاپ گلدوزی:

امروزه طرح ها و لوگوها را می توان با دقت و افزایش کیفیت روی پارچه ها گلدوزی کرد. از گلدوزی برای چاپ هدایای تبلیغاتی مانند ساک دستی تبلیغاتی ،کلاه  تبلیغاتی ، تیشرت تبلیغاتی و کالاهای مختلف پارچه ای در تیراژ بالا استفاده میگردد.

یکی از مزایای گلدوزی دوخت و چاپ دائمی آن بر روی هدایای تبلیغاتی می باشد. از دیگر مزایای آن این است که تعداد رنگ به کار رفته در هزینه آن تاثیری ندارد. در گلدوزی میزان سوزن خور این کار محاسبه می شود.  و این که بر روی کاری که قبلا دوخته شده است گلدوزی انجام نمی شود. و همیشه در آغاز قسمتی از کار برش می دهند  و پس از انجام  دادن گلدوزی بر روی هدایای تبلیغاتی مانند تی شرت  ادامه دوخت انجام میگیرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *