مقالات راما گیفت

ماگ تبلیغاتی – حقایقی در مورد لیوان تبلیغاتی و ماگ تبلیغاتی

ماگ تبلیغاتی - حقایقی در مورد لیوان تبلیغاتی و ماگ تبلیغاتی

حقایقی در مورد لیوان تبلیغاتی و ماگ تبلیغاتی

لیوان تبلیغاتی و ماگ تبلیغاتی دو مورد از ابزارهای بازاریابی هستند که از لحاظ ظاهر و از لحاظ عملکرد، شباهت بسیاری به هم دارند و تنها برخی تفاوت جزئی باعث تمایز آنها شده است. در حقیقت، تعداد کسانی که بتوانند این دو را از هم تشخیص دهند و یا برای آنها مرز خاصی تعیین کنند، بسیار کم است و حتی اغلب افراد آنها را به جای یکدیگر به کار می‌برند.

برای اینکه بتوانیم اطلاعات بیشتری در مورد لیوان تبلیغاتی ارائه دهیم و تفاوت آنها را با ماگ تبلیغاتی نشان دهیم، در این مطلب سعی می‌کنیم که آنها را در قالب‌هایی جداگانه تعریف کنیم و هدف از استفاده از هر کدام در بازاریابی را مشخص کنیم. در انتها نیز به مسئله قیمت این دو ابزار اشاره خواهیم کرد و نشان می‌دهیم که چه فاکتورهایی در قیمت گذاری آن‌هامؤثر است. البته هم لیوان تبلیغاتی و هم ماگ تبلیغاتی را می‌توانید در بخش محصولات راما گیفت مشاهده کنید.

لیوان تبلیغاتی چیست؟

اصطلاح لیوان از واژه انگلیسی GLASS گرفته شده است که هم به معنی شیشه، هم به معنی عینک و هم به معنی لیوان شیشه‌ای به کار برده می‌شود. پس لیوان تبلیغاتی را بدین صورت می‌توانید تعریف کنید که لیوان‌هایی ساخته شده از شیشه یا ترکیبات شیشه‌ای که برخی اطلاعات تجاری و تبلیغی بر روی آنها چاپ شده است. در مورد لیوان‌های تبلیغاتی، مسئله ظاهر، اندازه، نوع چاپ، و محل استفاده تعیین کننده است و معمولاً شرکتهای سفارش دهنده از شرکتهای تبلیغاتی می‌خواهند که با توجه به جامعه هدف خود، نوع لیوان تبلیغاتی را مشخص کنند و بهترین گزینه ممکن را برای آنها به کار ببرند.

ماگ تبلیغاتی چیست و چه تفاوتی با لیوان دارد؟

همانطور که در مورد لیوان ذکر شد، اصطلاح ماگ از یک کلمه انگلیسی به صورت MUGگرفته شده است که تنوع بیشتری نسبت به لیوان‌ها دارند و مواد به کار رفته در آنها نیز بسیار متنوع است. ماگ تبلیغاتی بدین صورت تعریف می‌شود که لیوان‌های سفالی، فلزی، چوبی یا سرامیکی هستند که اندازه بزرگتری نسبت به لیوان‌هایشیشه‌ای دارند و با شیوه‌های مختلف بر روی آنها فرایند چاپ صورت گرفته است. ماگ های تبلیغاتی در بسیاری از شرکت‌ها و در نمایندگی‌ها دیده می‌شود و حتی ممکن است اغلب ما از آنها به عنوان یک لیوان استفاده کنیم و حتی تفاوت آن‌ها را از یکدیگر تشخیص ندهیم.

باز هم ذکر می‌شود که ایجاد تفاوت بین لیوان و ماگ شاید تنها به جنس و اندازه آنها برگردد که کمی سخت و پیچیده است. در هر صورت، این دو ابزار برای نوشیدن آب و سایر مایعات استفاده می‌شوند و شاید نیازینباشد که بین آنها تفاوتی قائل شویم. البته، کسانی که به دنبال هدایای تبلیغاتی لوکس هستند، بیشتر به سمت ماگ تبلیغاتی مایلند و ترجیح می‌دهند که از این ابزار در برنامه‌ها و پروژه‌های بازاریابی خود استفاده کنند.

ماگ تبلیغاتی چیست و چه تفاوتی با لیوان دارد؟

اهمیت لیوان و ماگ تبلیغاتی در بازاریابی

نقش لیوان تبلیغاتی و ماگ تبلیغاتی در بازاریابی تقریباً یکسان است و شاید تنها تفاوت آنها، به لوکس بودن ماگ ها برگردد. ماگ ها، به دلیل تنوع در مواد اولیه استفاده شده در آنها طرفداران بسیاری دارند و ممکن است با توجه به نوع پروژه تبلیغاتی، یک مدل خاص از آنها استفاده شود. اگرچه این دو مورد با فنجان متفاوت هستند، اما در برنامه بازاریابی می‌توان آنها را در قالب طرح‌های مختلفی مانند تبلیغات هدفمند فصلی یا تبلیغات پارتیزانی به جامعه هدف خود هدیه داد و انتظار داشت که بازخورد آن به شرکت برگردد. با توجه به اینکه چاپ و خرید عمده لیوان تبلیغاتی و ماگ تبلیغاتی از هزینه بالایی برخوردار نیست، بیشتر شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که از این ابزار در برنامه‌های تبلیغاتی خود استفاده کنند.

قیمت ماگ و لیوان تبلیغاتی به چه مواردی بستگی دارد

با وجود تفاوت جزئی در ماگ تبلیغاتی و لیوان تبلیغاتی و شباهت‌های بسیار، قیمت آنها ممکن است تفاوت چشمگیری نداشته باشد. مدل‌های مختلف آنها نیز با یکدیگرتفاوت دارد. پس اگر از یک شرکت تبلیغاتی بخواهیم که فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت ماگ تبلیغاتی و قیمت لیوان تبلیغاتی را معرفی کند، به سه مورد زیر اشاره می‌کند:

  • نوع و جنس لیوان یا ماگ استفاده شده: نوع مواداولیه و جنس به عنوان اولین فاکتوردرتفاوت بین لیوان وماگ شناخته می‌شود. ماگ های تبلیغاتی ازموادی مانندسفال،چینی،سرامیک یا فلز ساخته می‌شوند و این در حالی است که لیوان‌های تبلیغاتی عمدتاً از جنس شیشه هستند. پس همین مورد باعث می‌شود که قیمت تمام شده آنها برای شرکت‌های تبلیغاتی تغییر کند و قیمتی که به شما می‌دهند متفاوت باشد.
  • نوع چاپ صورت گرفته: دومین عاملی که در تعیین قیمت لیوان تبلیغاتی و تعیین قیمت ماگ تبلیغاتی تاثیرگذار است، نوع چاپ و تکنولوژی چاپ است که به دسترسی کارگاه به تکنولوژی‌های مختلف بستگی دارد. در حال حاضر، تکنولوژی چاپ تامپو، چاپ حرارتی، چاپ سیلک، چاپ برگردان و غیره برای آماده‌سازی این محصولات به کار می‌رود که هر کدام از آنها یک هزینه خاص و منحصر به فرد دارد.
  • تعداد محصولات سفارش داده شده:یکی دیگر از فاکتورهایی که تأثیر آن بر روی قیمت لیوان تبلیغاتی و ماگ تبلیغاتی بیشتر اختیاری و سلیقه‌ای است، مسئله تعداد محصولات سفارش داده شده و خرید عمده یا تکی آنهاست. معمولاًشرکت‌های عرضه کننده‌ی چنین محصولاتی، برای جذب مشتری بیشتر و تشویق آنها به خرید عمده، سعی می‌کنند از گزینه‌هایی مانند تخفیف یا اهداء تعداد بیشتر استفاده کنند.

اگر احساس می‌کنید که لیوان تبلیغاتی یا ماگ تبلیغاتی در پروژه‌های بازاریابی شما مؤثر هستند، با کارشناسان فروش گروه راما گیفت در تماس باشید تا جزئیات بیشتری در مورد آنها و قیمت محصولات مختلف در اختیار شما قرار دهند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *