مقالات راما گیفت

بهترین هدیه اداری برای کارمندان چیست؟

بهترین هدیه اداری برای کارمندان چیست؟

حتما شما به عنوان یک مدیر تا به حال به فکر دادن هدیه اداری به کارمندان خود بوده اید. شکی نیست که یکی از کلیدهای موفقیت هر سازمان اهمیت دادن به کارکنان و نیروهای سازمان است. مدیران موفق اهمیت به کارکنان خود را در اولویت اهداف مدیریتی خود قرار می‌دهند چرا که می‌دانند قدردانی و ارزش نهادن به کارمندان و پرسنل یک سازمان یعنی موفقیت و پیشرفت آن سازمان.

معمولا مدیران و صاحبان کسب و کارها در مواقع و مناسبت های مختلف و خاص به کارمندان و کارکنان خود هدیه اداری می‌دهند و مثل هدیه اداری برای روز کارمند، هدیه اداری عید نوروز و مناسبت هایی از این دست. فرقی نمی‌کند که این هدیه بزرگ باشد یا کوچک، ارزان باشد یا گران، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که کارمند شما حس کند از او قدردانی شده و ارزش کار او از طرف رئیس یا مدیرش درک شده است.

چطور با دادن هدیه اداری به کارمندانمان انگیزه بدهیم؟

یکی از راه های انگیزه بخشی به کارکنان دادن هدیه اداری به آنان است. هدیه گرفتن همیشه حال ما را خوب کرده است. اما اینکه ما هدیه را از چه کسی دریافت کنیم هم در حال خوب ما بی تاثیر نیست. در یک مجموعه، کارمندان و کارکنان یک مجموه همیشه سعی بر این داشته اند تا مدیر خود را راضی کنند و به نوعی مفید بودن خود در مجموعه را به او ثابت کنند. دریافت یک هدیه اداری از مدیر یک مجموعه هرچند کوچک باعث ایجاد انگیزه بسیار بالایی در کارمندان می‌شود.

اگر شما به عنوان یک مدیر یا صاحب کسب و کار مجموعه ای شاد و پر از انرژی و انگیزه داشته باشید علاوه بر اینکه خدمات بهتری ارائه خواهید داد مشتریان و مخاطبان راضی تر و شادتری نیز خواهید داشت. یکی از راه های قدردانی از کارمندان و کارکنان یک مجموعه، اهدای هدیه اداری به پرسنل آن مجموعه است. شما می‌توانید به مناسبت های مختلف هدیه ای هرچند کوچک اما با ارزش به کارمند خود اهدا کنید تا به او یادآور شوید که قدردان کار او در مجموعه خود هستید.

آیا دادن هدایای اداری به کارمندان یک نوع سرمایه گذاری تبلیغاتی است؟

هدیه اداری که از طرف مدیران و صاحبان مشاغل به کارمندان اهدا می‌شود به خصوص در آخر سال، تنها جنبه قدردانی و انگیزه بخشی ندارد بلکه می‌تواند یک هدیه تبلیغاتی نیز باشد. چرا که همانطور که ما در مورد هدایای تبلیغاتی توضیح دادیم مهم ترین عاملی که باعث موفقیت تبلیغات یک شرکت از طریق هدایای تبلیغاتی می‌شود دیده شدن و کاربردی بودن آن هدیه است.

شما زمانی که به عنوان هدایای تبلیغاتی عید نوروز به کارمندانتان سر رسید تبلیغاتی یا تقویم تبلیغاتی هدیه می‌دهید باعث می‌شوید که آن کالا و محصول که برند شما بر روی آن چاپ شده است در معرض دید دیگران نیز قرار بگیرد و به نوعی کارمندانتان برای شما بازاریابی نیز انجام می‌دهند. درواقع شما یک سرمایه  گذاری تبلیغاتی با هدف رضایت کارمندانتان انجام داده اید.

در انتخاب هدیه اداری چه مواردی را در نظر بگیریم

در انتخاب هدیه اداری چه مواردی را در نظر بگیریم؟

زمانی که شما می‌خواهید به عنوان یک مدیر هدیه اداری برای  کارمندان خود انتخاب کنید باید مواردی را در نظر بگیرید که در انتخاب یک هدیه اداری بسیار مهم و تاثیرگذار است. مهمترین این موارد عبارتند از:

  • جنبه تبلیغاتی نیز داشته باشد: یک مدیر باهوش هدیه ای را برای کارمندانش انتخاب می‌کند تا علاوه بر رضایت و ایجاد انگیزه در کارکنان به نوعی تبلیغاتی نیز محسوب بشود و از طریق کارمند خود تبلیغات نیز انجام دهد.
  • کاربردی باشد: مطلبی که بارها و بارها در انتخاب هدیه به خصوص هدیه اداری و هدایای تبلیغاتی به آن اشاره کردیم کاربردی بودن آن هدیه است. هدیه شما زمانی می‌تواند تاثیر گذار باشد که به کار آید.
  • بسته بندی زیبا داشته باشد: یکی از مهمترین مسائل در زمان هدیه دادن بسته بندی آن است. شاید هدیه ای که شما برای کارمندتان به عنوان هدیه اداری انتخاب می‌کنید یک هدیه ارزان قیمت باشد اما با بسته بندی زیبا. این نشان می‌دهد که شما برای کارمندتان ارزش بیشتری قائل هستید. اما اگر همین هدیه را با یک بسته بندی معمولی یا بدون بسته بندی به آن‌ها اهدا کنید ممکن است رضایت خاطر او را چندان که باید فراهم نکند.

انواع هدیه اداری

هدایای اداری تنوع بسیار بالایی دارد و بستگی به این دارد که شما به چه مناسبتی بخواهید این هدیه اداری را به کارمندان خود اهدا کنید. ضمن اینکه سمت کارمندان و همچنین زن یا مرد بودن آن‌ها نیز در انتخاب هدیه اداری اهمیت دارد. به عنوان مثال شما برای کارمندان خانم شرکت خود می‌توانید از هدایای تبلیغاتی زنانه نیز استفاده کنید. یا می‌توانید هدیه ای را انتخاب کنید که استفاده از آن برای تمام کارمندان مفید وکاربردی باشد. چند نمونه ست مدیریتی تبلیغاتی که بیشتر مورد استقبال مدیران است را ذکر کرده ایم:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *