مقالات راما گیفت

هدیه دادن چه تاثیری دارد؟

هدیه دادن چه تاثیری دارد؟

تحقیقات نشان می‌دهد که هدیه دادن نه تنها باعث ایجاد حس خوشبختی و ارزش داشتن در ذهن گیرنده می‌شود؛ بلکه فواید بیشتری برای هدیه دهنده دارد. با هدیه دادن به دیگران، میزان توجه آنها به مشکلات و استرس‌های روزمره کم شده و به آنها تلقین می‌شود که تاثیر مثبتی در زندگی دیگران دارند. این موضوع روی رفتار اجتماعی و اقتصادی افراد تاثیر گذاشته و یک معامله دوطرف برد است. هدیه دادن روش‌های مختلفی دارد. این هدیه می‌تواند یک هدیه شخصی و یا یک هدیه تبلیغاتی نظیر خودکار تبلیغاتی باشد. در هر صورت هدیه دادن باعث روحیه بخشیدن به شخص شده و موجب می‌شود در ذهن او احساس خاص بودن شکل بگیرد. برخی از هدایا همانند هدایایی که اشخاص در روز تولد یا سالگردهای خاص دریافت می‌کنند عمومی ‌هستند. هدایای دیگر مانند هدیه تبلیغاتی مجموعه اقلامی ‌هستند که با دقت از سوی یک شرکت یا بنگاه اقتصادی انتخاب شده و در زمان مشخصی برای مشتری ارسال می‌شوند. این هدایای تبلیغاتی نه فقط در مناسبت‌های خاص بلکه بنا به تشخیص شرکت مورد نظر در مواردی همچون سمینارها و یا نمایشگاه‌ها نیز به مشتریان و یا مخاطبان داده می‌شوند. استفاده از هدیه تبلیغاتی یکی از متفکرترین و تأثیرگذارترین روش‌های تبلیغاتی است که شرکت‌ها برای دیده شدن بیشتر از آن بهره می‌برند.

فلسفه هدیه تبلیغاتی در دنیای تجارت

هدیه دادن بخش مهمی ‌از تعاملات انسانی و روابط اقتصادی است. هدیه دادن در طول تاریخ بشر و در همه فرهنگ‌ها به عنوان یک تفریح ​​بی‌نظیر ثبت شده است. این اقدام به تعریف روابط و تقویت پیوندهای بین خانواده، دوستان، کارمندان و بسیاری از مشتریان و شرکت‌ها می‌انجامد. هر چند در ظاهر به نظر می‌رسد که این هدیه گیرنده است که در این تعامل بیشترین نفع را می‌برد. اما روانشناسان به نتیجه متفاوتی رسیده‌اند و آن هم این است که لذت و نفع فردی که هدیه می‌دهد بیشتر از شخصی است كه هدیه را دریافت می‌کند.

 

با این اوصاف ممکن است شما ساعت‌ها به دنبال اسباب بازی، دستگاه الکترونیکی، ژاکت، کارت هدیه یا لوازم عالی بگردید تا به شخصی که مورد علاقه‌تان است هدیه بدهید. پارادوکس این تلاش این است که عشق به لحاظ فنی قابل انتقال به یک عامل فیزیکی است. ما در عصر رقابت بی پایان زندگی می‌کنیم. بنابراین همیشه بر علیه شما و یا برندتان یکسری رقبا وجود دارند که برای بیرنگ شدن شرکت و یا فعالیت اقتصادی شما در حال تلاش‌های مختلفی در زمینه‌های گوناگون بازاریابی هستند. البته این رقابت در زمینه استفاده از انواع هدایای تبلیغاتی نیز وجود دارد. به همین دلیل با وجود انواع مختلف هدیه تبلیغاتی، هر هدیه‌ای با هدیه دیگر تفاوت دارد و همین موضوع انتخاب را سخت می‌کند. مخصوصا وقتی نزدیک به مناسبت‌های مختلف می‌شویم.

آنچه که به عنوان مفهوم ابراز محبت و سپاسگذاری، عامل شروع ارسال هدیه به مشتریان است؛ در حال حاضر تبدیل به یک بازی پرمخاطب شده است که شرکت‌ها برای آن هزینه می‌کنند و امیدوارند که این هدایای تبلیغاتی بتواند تأثیرات مثبتی را روی مشتریان‌شان بگذارد. تداوم چرخه هدیه دادن، جهان را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل می‌کند. بنابراین سعی کنید در این زمینه الگوی مناسبی برای رقیبان خود باشید. به ویژه در مورد بنگاه‌های اقتصادی کوچک‌تر که کمی از بازار هدف خود دورتر هستند. هدیه تبلیغاتی یک سرمایه است نه یک بازی با حاصل جمع صفر. بنابراین هرچه بیشتر هدیه بدهید؛ مخاطب و مشتری بیشتری هم خواهید داشت.

هدایای تبلیغاتی ارزش شرکت‌تان را افزایش می‌دهد

هدایای تبلیغاتی ارزش شرکت‌تان را افزایش می‌دهد

حتی اگر به دلیل بهبود شرایط خود در مسابقه رقابت در بازار اقدام به ارسال هدایای تبلیغاتی مانند لیوان تبلیغاتی کنید؛ مشتریان در مورد شما و برندتان احساس خوبی خواهند داشت. واقعیت این است که تأثیر مهربانی شما بر دیگران مثبت است و هر دو می‌توانید از نتیجه آن خوشحال شوید. در هدیه دادن به کسانی که به حضور آنها در رسیدن به موفقیت تجاری نیاز دارید؛ سخاوت داشته باشید. هیچ ایرادی ندارد که از سخاوت خود احساس غرور کنید و از آن برای تحریک اهداف مثبت در آینده شرکت استفاده کنید. این روش خوبی برای شروع باور به خودتان و شرکت‌تان است. دیدن لبخندها، تشکر و ابراز امیدواری بر چهره کسانی که نسبت به آنها لطف داشته‌اید؛ هدیه دادن را ارزشمند می‌کند. برای برخی از مشتریان شاید این مهم نباشد که ارزش هدیه تبلیغاتی شما چقدر است. همین که به یاد او بودید و توانسته‌اید با هدیه‌ای کوچک رضایت  او را کسب  کنید؛ شما را به نتایج مثبتی می‌رساند که ممکن است هرگز از آنها آگاه نبوده باشید. در این بازار رقابتی و هوشمندانه، بدبین بودن و تصور اینکه هدایای تبلیغاتی می‌توانند کمک بسیار ناچیزی به گسترش برندیگ شما بکنند به ضررتان است. زیرا قطعا رقیبان فعلی شما در حال برنامه‌ریزی و تخصیص هزینه مناسب برای این موضوع هستند. آنچه از تجربه چندین ساله ما در زمینه ارائه هدایای تبلیغاتی بر می‌آید این است که گاها فقط یک حرکت کوچک تبلیغاتی در این زمینه می‌تواند تغییرات بسیار بزرگ و جدی در مشتریان و مخاطبان انواع بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های تجاری داشته باشد. استفاده از استراتژی هدیه تبلیغاتی می‌تواند یک روزنه پر امید در مسیر دستیابی به موفقیت واقعی شما باشد.

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که همه به اندازه رقیبان خود، خوش شانس نیستند. بنابراین هر اندازه که توانایی دارید؛ به مشتریان خود هدیه تبلیغاتی بدهید. این طرز فکر می‌تواند رویکرد جدیدی برای حل مسئله در فرهنگ تجاری ما باشد. از این گذشته، هدایای تبلیغاتی ماموریت و محوریت فعالیت بسیاری از موسسات بازاریابی است که فعالانه به دنبال جلو بردن اهداف شرکت‌ها هستند.

بازگشت به لیست