مقالات راما گیفت

نکاتی که شما را به چاپ مداد تبلیغاتی ترغیب می‌کنند

نکاتی که شما را به چاپ مداد تبلیغاتی ترغیب می‌کنند

باید بپذیریم که صنعت نوشت افزار از آن مدادهای گرد قدیمی یا سایر مدل‌های سیاه رنگ آنها فاصله گرفته و الان شرایطی به وجود آمده است که برخی شرکت‌ها اقدام به چاپ مداد تبلیغاتی می‌کنند. اما، زمانی که با دقت بیشتری به مسئله استفاده از مداد در حوزه تبلیغات و بازاریابی فکر می‌کنیم، مسائل جالبی به ذهن می‌رسد که در اغلب موارد می‌تواند جذابیت این گزینه را نشان دهد.

اگر بدانید که در سنین پایین ذهنیت افراد شکل می‌گیرد، تمرکز زیادی بر روی جزئیات دارند، و به وسایل و نوشت افزارهای خود اهمیت زیادی می‌دهند، و از طرفی حتی اگر بدانید که جمعیت زیادی از کشور ما را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، شاید مسئله چاپ مداد تبلیغاتی برای شما نیز باور پذیر و تأثیر گذار باشد.

ما در شرکت راما گیفت در سالیان گذشته فعالیت‌های زیادی در حوزه چاپ مداد تبلیغاتی و چاپ مداد رنگی‌های تبلیغاتی داشتیم و می دانیم که تا چه اندازه می‌تواند در روند بازاریابی یک شرکت تأثیرگذار باشد. اما، این مطلب خود را به سه نکته در مورد این فرآیند اختصاص داده‌ایم که احتمالاً شما را نیز به استفاده از این گزینه ترغیب می‌کند.

از چاپ مداد تبلیغاتی چه اهدافی دارید؟

اولین نکته‌ای که در برنامه‌های بازاریابی و پیاده سازی آن‌ها بر روی نوشته افزارها باید لحاظ شود، این است:

  • از کار خود چه اهدافی داریم؟
  • آیا برنامه ریزی کاملی بر مبنای آنها صورت گرفته است؟
  • آیا جامعه هدف ما برای چنین هزینه‌ای مناسب است؟
  • آیا از لحاظ ذهنی و روانی نیز می‌توانیم بحث بازاریابی و تبلیغات را انجام دهیم؟

اجازه دهید برای روشن شدن این مسائل یک نگاه با ذکر جزئیات در مورد چاپ مداد تبلیغاتی داشته باشیم. در وهله اول، کسانی که از مداد تبلیغاتی استفاده می‌کنند را می‌توانیم به دو گروه خردسال و بزرگسال تقسیم کنیم.

گروه بزرگسال که معمولاً هنرمندان هستند و تعداد آنها چندان بالا نیست. گروه مهمتر، خردسالان هستند که بحث وابستگی آنها به نوشت افزارها اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. وقتی که شما به عنوان یک شرکت تبلیغاتی اقدام به چاپ مداد تبلیغاتی می‌کنید و آنها را به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار می‌دهید، تقریباً حجم وسیعی از زمان خود را با این ابزارها می‌گذراند و طبیعتاً با نوشته‌ها و جزئیات حک شده بر روی آنها آشنایی پیدا می‌کنند.

پس اگر تبلیغات خود را به شکل یک لوگو یا برند، یا حتی یک نوشته بر روی مداد انجام دهید، این شانس را برای خود ایجاد کنید که کودکان از سنین پایین با برند مورد نظر شما آشنا شوند و در حقیقت این موضوع در ذهن آنها شکل می‌گیرد. پس اگر از مدادهای تبلیغاتی یا سایر نوشت افزارهای تبلیغاتی استفاده می‌کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که برنه شما به صورت یک تصویر ماندگار در ذهن آنها شکل می‌گیرد.

در چاپ مداد تبلیغاتی به چه مواردی توجه کنیم؟

خب! حالا اگر از جامعه تبلیغات فاصله بگیریم، باید نگاهی به کلیات مدادهای تبلیغاتی داشته باشیم. توصیه می‌کنم که ابتدا بخش محصولات راما گیفت را ببینید و با انواع مداد‌های تبلیغاتی در آنجا آشنا شوید.

در مرحله اول، بحث شکل و طراحی ظاهری مداد مهم است که معمولاً به صورت گرد، سه گوش و شش گوش عرضه می‌شوند. زمانی که جامعه هدف ما، کودکان و خردسالان هستند، مسئله راحتی استفاده از مداد نسبت به کیفیت و نوع مغز مداد، اهمیت بیشتری دارد. باید بپذیریم که تعداد خیلی کمی از کودکان به مسئله‌ی کیفیت مداد توجه می‌کنند و ترجیحاً طراحی و زیبایی آن را می‌پسندند. پس اگر در مرحله اول مشخص کرده‌اید که تبلیغات شما به چه طیفی از افراد جامعه اختصاص می‌یابد، باید مشخص کنید که چه مدادی با چه ویژگی‌هایی برای آنها در نظر بگیرید.

بعد از طراحی کلی، مسئله کیفیت مداد مطرح می‌شود. اگر هدف شما از چاپ مداد تبلیغاتی، اهدای آن به هنرمندان است، در این مرحله باید تمرکز خود را بر روی کیفیت بالای مغز مداد و نوع آن قرار دهید. این واقعیت را بپذیرید که اگر مداد شما کیفیت کافی و مد نظر این افراد را نداشته باشد، شک نکنید که جایی بهتر از سطل زباله یا کشویی کمد نخواهد داشت.

در آخرین مرحله، بحث قیمت و به صرفه بودن اقتصادی مطرح می‌شود. چه بخواهیم یا چه نخواهیم، مسئله قیمت مداد تبلیغاتی مهم است و باید در برآوردهای خود به این موضوع توجه داشته باشید. حتی اگر بپذیریم که مدادهای تبلیغاتی، ارزان‌ترین شیوه  تبلیغاتی هستند، اما باز هم بحث تأمین بودجه و نحوه خرید آنها اهمیت دارد.

روال چاپ مداد تبلیغاتی به چه صورت است؟

با وجود اینکه، زمان زیادی از فرایند چاپ مداد تبلیغاتی و استفاده از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی می‌گذرد، اما هنوز هم افراد زیادی هستند که با روال کار آشنایی چندانی ندارند و دقیقاً نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند.

پس اگر می‌خواهید وارد چنین حوزه‌ای شوید، اولین گام شما، مشخص کردن نوع مداد با توجه به جامعه هدف است. طبیعتاً، در گام اول مشخص کرده‌اید که تبلیغات خود را بر روی چه طیفی از افراد جامعه پیاده می‌کنید. برای انتخاب نوع مداد، دو گزینه در اختیار دارید که گزینه اول، مراجعه مستقیم به شرکت‌های تولید کننده یا فروشنده‌ی مداد و خرید آنهاست.

خب! این مدادها به صورت خام هستند و باید فرآیند چاپ بر روی آنها صورت گیرد. در این مرحله باید یک شرکت تبلیغاتی برای چاپ طرح مورد نظر خود پیدا کنید و از آنها بخواهید که الگوی دلخواه شما را پیاده کنند. اگرچه پیدا کردن یک شرکت تبلیغاتی مناسب کار نسبتاً سختی به شمار می‌رود، اما با سفارش شما و بعد از گذشت چند روز می‌توانید محصول خود را دریافت کنید.

اما روش دومی که دردسر کمتری دارد و احتمالاً از لحاظ اقتصادی نیز به سود شما خواهد بود، استفاده از شرکت‌های تولید کننده هدایای تبلیغاتی است. در این روش شما نقشی در خرید مداد و یا انتخاب آنها ندارید و تنها از شرکت مورد نظر می‌خواهید که در این مورد به شما پیشنهاد دهد. شرکت‌های تولید کننده هدایای تبلیغاتی نیز با توجه به شناختی که از بازار و نوع تبلیغات دارند، پیشنهادهایی به شما می‌دهند و در نهایت با توجه به آن، بازاریابی خود را شروع می‌کنید.

پس اگر شما هم می‌خواهید شانس خود را در بازار یابی به کمک چاپ مداد تبلیغاتی انجام دهید، با کارشناسان ما در راما گیفت در تماس باشید تا مشاوره‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *