مقالات راما گیفت

تولید کننده جعبه پذیرایی

تولید کننده جعبه پذیرایی

تولید کننده جعبه پذیرایی در پاسخگویی به نیاز مشتریان نقش مهم و انکارناپذیری دارند و به همین دلیل معمولاً به هنگام خرید جعبه‌ها، در مورد تولید کننده آن‌ها نیز پرسیده می‌شود. ممکن است یک جعبه برای اهداف خاصی طراحی شده باشد و تولید کننده مورد نظر در آن حوزه تبحر ویژه‌ای داشته باشد. مستند، اگر یک شرکت در زمینه تولید هدایای تبلیغاتی فعالیت کند، در زمینه چاپ بر روی جعبه‌ها نیز تبحر دارد و به عنوان یک تولید کننده جعبه پذیرایی مناسب برای اهداف تبلیغاتی شناخته می‌شود. در ادامه سعی کرده‌ایم که تعریف جامعی از یک تولیدکننده جعبه داشته باشیم و چند نمونه از مدل‌های رایج در بازار را معرفی کنیم.

یک تولید کننده جعبه پذیرایی به چه کسی گفته می‌شود؟

ارائه کردن تعریف برای تولید کننده جعبه پذیرایی شاید چندان کار پسندیده‌ای نباشد و معمولاً به صورت افرادی تعریف می‌شوند که توانایی تولید انواع جعبه‌های تبلیغاتی و جعبه‌های پذیرایی را دارند. اهمیت یک تولید کننده جعبه پذیرایی به این است که بتوانند محصولات متنوعی تولید کنند و به علایق و سلیقه‌های مختلف مشتریان خود پاسخ دهند. طبیعتاً کسانی که از جعبه پذیرایی استفاده می‌کنند، شخصیت‌های متفاوتی دارند و ممکن است برخی به دنبال جعبه معمولی، برخی به دنبال جعبه‌های لوکس و برخی به دنبال جعبه پذیرایی فانتزی باشد. در هر صورت، یک تولیدکننده خوب باید توانایی پاسخگویی به این نیازها را داشته باشد.

محصولات تولید کننده جعبه در چند دسته قرار می‌گیرند؟

معمولاً برای دسته بندی محصولات یک تولید کننده جعبه پذیرایی چوبی از معیارهای مختلفی مانند مواد بکار رفته در آنها یا طراحی جعبه استفاده می‌شود. نکته‌ای که در اینجا اهمیت دارد این است که جعبه پذیرایی به چه شکلی طراحی شده و به چه هدفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است یک جعبه از مقوای معمولی به عنوان جعبه کفش استفاده شود و یک جعبه از چوب برای جعبه کادویی ساعت. در هر صورت، ما برای دسته بندی جعبه‌ها از سه دسته کلی زیر استفاده می‌کنیم:

  • جعبه‌های معمولی: جعبه‌های معمولی به عنوان ارزان‌ترین، ساده‌ترین پرکاربردترین جنبه‌های موجود در بازار شناخته می‌شوند و ممکن است از هر ماده‌ای از جمله مقوا یا چوب ساخته شوند. کاربرد این جعبه‌ها به دلیل قیمت ارزان و آنها بسیار بالاست و امکان چاپ کردن اطلاعات مختلف بر روی آنها فراهم است.
  • جعبه‌های مقوایی لوکس: برخی از مشاغل و افراد حرفه‌ای ترجیح می‌دهند که از جعبه‌های مقوایی لوکس به جای جعبه‌های معمولی استفاده کنند تا بتوانند تأثیر بیشتری بر طرف مقابل خود داشته باشند. جعبه‌های مقوایی لوکس بیشتر در هدیه فروشی‌ها و در جواهر فروشی‌ها به کار برده می‌شوند و ممکن است برخی از بازاریابان از آنها به عنوان جعبه هدیه تبلیغاتی نیز استفاده کنند.
  • جعبه‌های چوبی لوکس: جعبه‌های چوبی لوکس نسبت به سایر جنبه‌های موجود در بازار گران‌تر و وزن بالاتری دارند و به همین دلیل کاربرد آنها محدودتر است. معمولاً کسانی که به دنبال دادن یک هدیه لوکس هستند، به تولید کننده جعبه پذیرایی سفارش می‌دهند که یک جعبه چوبی لوکس برای آنها طراحی کند و اکثر این جعبه‌ها به صورت سفارشی هستند. هر چند ممکن است برخی از آنها نیز از مواد ساده‌تر و به صورت عمده تولید شوند.

چند نمونه از جعبه‌های موجود در بازار

اگرچه دسته بندی‌های کلی در مورد محصولات یک تولید کننده جعبه  در بند قبلی نشان داد که سه دسته کلی برای آنها وجود دارد، ما ممکن است استفاده از آنها بسیار وسیع‌تر باشد و به همین دلیل از الفاظ متفاوتی برای نامگذاری و برای  نشان دادن کاربرد آنها استفاده می‌شود. با توجه به هدایای تبلیغاتی موجود در فروشگاه راما گیفت، چهار گروه زیر در جعبه‌های پذیرایی بیشتر کاربرد دارند.

  • جعبه تزئینی: این جعبه‌ها به عنوان بخشی از یک برنامه مناسبتی و تشریفاتی به کار برده می‌شود و کاربرد خاصی به جز تزیین یک هدیه یا یک جایزه ندارند. ممکن است با توجه به نوع برنامه، تولید کننده جعبه پذیرایی از موادی مانند مقوا یا چوب برای ساخت جعبه تزئینی استفاده کنند که به سلیقه‌ی کاربر و تولید کننده بستگی دارد.
  • جعبه کادویی: این جعبه‌ها در اندازه‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند و ممکن است طراحی‌های ساده یا فانتزی برای آنها انتخاب شود. یک جعبه چوبی ولنتاین با جعبه کادویی ساعت تفاوت دارد، و ممکن است از لحاظ اندازه و مواد به کار رفته در آنها تفاوت چشمگیری داشته باشد، اما در هر صورت به عنوان یک جعبه کادویی طراحی و عرضه می‌شوند.
  • جعبه لوکس: جعبه لوکس از این لحاظ اهمیت دارد که بسیاری از افراد به نفیس بودن و ارزشمند بودن هدیه اهمیت بیشتری می‌دهد. حتی برخی از بازاریابان ترجیح می‌دهند که هدایای تبلیغاتی لوکس خود را در یک جعبه لوکس قرار دهند تا تأثیرگذاری آن بیشتر باشد و نقش آن پررنگ‌تر اجرا شود.
  • جعبه دمنوش: جعبه پذیرایی دمنوش، جعبه پذیرایی چای کیسه‌ای، جعبه پذیرایی قهوه و جعبه پذیرایی شکلات در این گروه قرار می‌گیرند و حتی ممکن است از آنها به عنوان جعبه تبلیغاتی نیز استفاده شود. این جعبه‌ها عموماً از چوب و ام دی اف ساخته می‌شود و ممکن است برخی از آنها از قوانین طراحی شده باشد.

البته محصولات تولید کننده جعبه پذیرایی فقط به همین موارد خلاصه نمی‌شود و ما ترجیح به چند مورد از نمونه‌های معروف آنها اشاره کرده‌ایم. حتی می‌توان از جعبه‌های پذیرایی در برنامه‌های کلان تبلیغاتی نیز استفاده کرد که در مطالب بعدی حتماً به آنها اشاره خواهیم کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *