مقالات راما گیفت

ارتباط توسعه کسب و کار و هدیه تبلیغاتی

ارتباط توسعه کسب و کار و هدیه تبلیغاتی

اگر یک حقیقت قطعی وجود داشته باشد؛ این است که مخاطبان و مشتریان دوست دارند هدیه شرکتی دریافت کنند. مشکل این جاست که اصطلاحات هدایای تبلیغاتی و یا هدیه تبلیغاتی به قدری باورنکردنی تاثیرگذار است که توصیف اینکه چگونه سبب توسعه کسب و کار شرکت‌ها می‌شود دشوار است.

مشخص شده است که از هدایای تبلیغاتی عمدتا به عنوان ابزاری برای تقویت تصویر شرکت و ایجاد حسن نیت در ذهن مشتریان استفاده می‌شود. این کالاها همچنین روشی برای کمک به تقویت ارتباطات بازاریابی در حوزه تبلیغات فروش است. هدف این مقاله توصیف چگونگی تاثیر گذاری هدیه تبلیغاتی به عنوان ابزاری مهم در ارتباطات بازاریابی و توسعه کسب کار است.

چگونه هدایای تبلیغاتی و تجاری، فروش را افزایش می‌دهند

وقتی وارد زندگی خصوصی مشتری خود می‌شوید؛ به اصل تبلیغات ضربه زده‌اید. با افزودن سودمندی و رضایت متعاقب، شما به کمال هدف خود که همان فروش بیشتر است؛ نزدیک شده‌اید. حال، خوب فکر کنید که چه نوع تبلیغاتی می‌تواند چنین احساساتی را به مشتریان شما ارائه دهد؟ کدام نوع تبلیغ می‌تواند با ایجاد حس وفاداری و برجسته سازی ارزش‌ها در مخاطبان، آنها را به خرید مجدد مجاب کند؟
بر اساس تحقیقات، هدایای تبلیغاتی و تجاری ارزانترین نوع تبلیغات هستند. آخرین و مهمترین مطلبی که هر کارآفرین و مدیری می‌داند این است که اگر می‌خواهد در سال مالی بعدی درآمد بیشتری کسب کند؛ ابتدا باید بداند چگونه پولی را که برای ارتقا و توسعه تجارت خود در نظر گرفته را صرف کند.

هدایای تبلیغاتی تنها به منزله اظهار قدردانی و احترام در مشتری هستند؛ بلکه موارد تاثیرگذار آن بسیار بیشتر از این است. آنها به عنوان یک سازنده روابط تجاری، تأثیر قابل توجهی در دیده شدن و تبلیغات کسب و کارتان داشته و در نتیجه فاکتور مستقیمی ‌در افزایش درآمد شرکت خواهند بود.

مشاغل کوچک و نوپا که آرزوی کمپین‌های تبلیغاتی عظیم در همه کانالهای رسانه‌ای بزرگ را دارند؛ شاید به قدر کافی از اثرات هدایای تبلیغاتی در تاثیرگذاری موازی با این آرزو آگاه نیستند. اما خردمندان می‌دانند که با روش‌های ساده مثل هدیه دادن موس پد تبلیغاتی هم می‌توانند به اهداف بازاریابی خود برسند. چطور؟ با یک کمپین بسیار ارزان قیمت از محصولات تجاری و هدایای تبلیغاتی می‌توان سیگنال‌های امیدوارکننده‌ای از فروش را در آینده دریافت کرد.

در این حوزه، محصولات ارزان قیمت بسیاری نظیر انواع خودکار تبلیغاتی برای راه اندازی یک تبلیغ موثر در کسب و کار وجود دارد. اما هرگز تصور نکنید که قیمت پایین این هدایای تبلیغاتی، به معنای تأثیر کم و ناچیز آنها بر گیرنده است. برعکس، طبق تحقیقات بین المللی، هدایای تجاری و تبلیغاتی ششمین رتبه در فعالیت‌های بازاریابی مشاغل موفق در سراسر جهان را دارا است. جای تعجب نیست که آنها سفیران بسیار یک شرکت برای نفوذ به مرزهای احساسی مشتریان هستند.

تاثیر حک شدن مارک تجاری در برندینگ یک شرکت

تاثیر حک شدن مارک تجاری در برندینگ یک شرکت

مارک تجاری به این معنی است که وقتی مصرف کننده با لوگو یا پیام تبلیغاتی شما روی هدیه تبلیغاتی مواجهه می‌شود؛ تجارت، محصولات یا خدمات شما را به خاطر می‌سپارد. این یکی از دلایل اصلی سرمایه گذاری قسمت زیادی از بودجه هر شرکت بر روی هدیه تبلیغاتی و هدایای تجاری است. آیا می‌دانید مصرف کنندگان حداقل 6 ماه و حداکثر یک سال محصولات تبلیغاتی شما را نزد خود ​​نگه می‌دارند؟

هر بار که مشتری شما به هدیه تبلیغاتی دریافت شده خود نگاه می‌کند؛ نا خواسته پیام شرکت شما را در حافظه خود تکرار می‌کند. بنابراین می‌توان گفت چنین تأثیرات طولانی مدت در میان انواع دیگر تبلیغات بسیار نادر است.پس اگر  چند نکته ای که در تبلیغات باید رعایت کنیم را مورد توجه قرار دهیم تبلیغات ماندگار تر خواهند شد.

چند نکته برای انتخاب هدیه تبلیغاتی

اگرچه مزایای و اهداف زیادی در پس هدایای تبلیغاتی نهفته است. اما به همین میزان بی توجهی به برخی نکات به راحتی می‌تواند اثر مثبت یک هدیه تبلیغاتی را محو کند. بنابراین در انتخاب هدیه تبلیغاتی شرکت خود موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

  • در مقدار داده‌های مربوط به حک شدن بر روی هدایای تبلیغاتی زیاده روی نکنید. در بیشتر موارد، درج آرم و یا آدرس وب سایت کافی است.
  • کیفیت باید مقدم بر کمیت باشد. هدیه تبلیغاتی مفید و با کیفیت بالا، لزوما گران نیستند.
  • روی رنگ‌های شرکتی اصرار کنید. زیرا بی توجهی نسبت به آنها گاهی اوقات شما را به سمت اثرات نامطلوب دیده نشدن سوق می‌دهند.
  • ارسال هدیه تبلیغاتی را در تمام طول سال فراموش نکنید. دیگر زمان ارسال سررسید یا سالنامه در انتهای سال به پایان رسیده است. هدایای تبلیغاتی را در مناسبت‌های مختلف به مشتریان خود ارائه کنید.
  • تبلیغات خود و انتخاب محصولات تبلیغاتی را به عهده شرکت‌های ارائه کننده موفق و خلاق بسپارید.

روابط موفقیت آمیز با مشتری می تواند اثرات زیادی را در بر داشته باشد. اما یکی از روش‌های غفلت شده برای نشان دادن اینکه به مشتریان ترجیحی خود اهمیت می دهید؛ ارسال هدیه تبلیغاتی به آنها است. هدیه‌ای که می‌دانید برای آنها بسیار معنی دارد. با توجه به آنچه که تا اینجا ذکر شد؛ دلایل خاصی وجود دارد که شما نیاز دارید هدیه تبلیغاتی شرکت خود را برای مشتری‌ها و مخاطبانتان بفرستید.

بازگشت به لیست