مقالات راما گیفت

هدیه تبلیغاتی پزشکی و حقایقی در مورد آن

هدیه تبلیغاتی پزشکی و حقایقی در مورد آن

همیشه گرفتن هدیه جذابیت خاص خود را دارد، اما اگر یک هدیه به صورت هدیه تبلیغاتی پزشکی باشد و با سلامتی ما سر و کار داشته باشد، جذابیت آن بیشتر می‌شود. در مطالب قبلی خود، کمتر به هدایای تبلیغاتی خاص پرداختیم و بیشتر مسئله نفس هدایای تبلیغاتی و تأثیر آن‌ها را بر بازاریابی نشان دادیم.

در این مطلب قصد داریم که برخی از هدایای تبلیغاتی مخصوص پزشکان را معرفی کنیم و نشان دهیم که چگونه می‌توانند به معرفی یک کسب و کار یا یک برند خاص کمک کنند. البته، هدیه تبلیغاتی پزشکی از دو جنبه قابل بررسی است که یکی جنبه عمومی و یک جنبه تخصصی است. در واقع، بررسی این هدایای تبلیغاتی باید از دو دیدگاه متفاوت از لحاظ گیرنده و دهنده هدیه انجام گیرد که در گروه راما گیفت این موضوع را به دو بحث جداگانه تقسیم کرده‌ایم.

 

هدیه تبلیغاتی پزشکی چیست؟

هدیه تبلیغاتی پزشکی یا هدایای تبلیغاتی پزشکان به هدایا و ابزارهایی اطلاق می‌شود که به اشخاص پزشک یا از طرف پزشکان به بیماران هدیه می‌شوند. پس احتمالاً دلیل دسته بندی این هدایا به دو گروه را درک کرده‌اید. در حقیقت، هدایا ممکن است از طرف یک پزشک به بیمار خود داده شود یا به صورت برعکس از طرف بیمار به پزشک اهدا شود.

دسته اول، هدایای تخصصی و هدایای تبلیغاتی خاص هستند که با سلامت بیمار در ارتباط هستند. هدایایی مانند بالش گردنی، دستگاه بخور، ماساژور، فشار سنج و دماسنج، مواردی از هدایای تبلیغاتی اهدائی از طرف پزشکان است.

اما ممکن است شخص بیمار برای سپاسگزاری و همچنین برای تبلیغات اقدام به دادن هدیه تبلیغاتی پزشکی کنند که شامل گزینه‌هایی مانند روان نویس تبلیغاتی، ساعت تبلیغاتی، روپوش‌های تبلیغاتی یا حتی تی شرت های تبلیغاتی شوند. پس در مورد هدایای تبلیغاتی برای پزشکان باید ساز و کار مشخصی تعریف شود و فرد در نظر داشته باشد که برنامه تبلیغاتی آنها به چه صورت است. برای بررسی بیشتر، این هدایا را به دو دسته در زیر تعریف کرده‌ایم.

 

هدایای تبلیغاتی پزشکان شامل چه مواردی می‌شوند؟

هدایای تبلیغاتی پزشکان ممکن است شامل تجهیزات پزشکی تخصصی شود یا برخی از هدایای تبلیغاتی معمولی را شامل شود. در هر صورت، هر دو گروه شخص پزشک را درگیر برنامه‌های تبلیغاتی می‌کنند که ممکن است از طرف خود پزشک یا از طرف شخص بیمار باشد. دسته اول این هدایا را هدایای تخصصی تشکیل می‌دهند:

هدایای تخصصی

این گروه از هدایا شامل مواردی می‌شوند که با تخصص پزشک همراه هستند و معمولاً شخص پزشک با توجه به وضعیت بیمار، از آن‌ها می‌خواهد که از این ابزار استفاده کنند. این گروه از هدایای تبلیغاتی پزشکان با برخی از اطلاعات تبلیغاتی مربوط به شخص پزشک چاپ شده‌اند که شخص به عنوان یک عامل تبلیغاتی برای پزشک مورد نظر عمل می‌کند.

  • بالشت گردنی: یک هدیه تبلیغاتی پزشکی است که در افراد دارای روماتیسم گردنی و حتی افرادی که به مسافرت‌های طولانی مدت می‌روند به کار می‌رود. مدت زمان استفاده از این بالشت تعیین می‌کند که چه تعداد از افراد جامعه می‌توانند برند تبلیغاتی مورد نظر را ببینند.
  • دستگاه بخور: این دستگاه‌ها، ابزارهای معمولی هستند که بر روی بدنه آنها نام پزشک یا مشخصاتی مانند آدرس و شماره تلفن مطب وی چاپ می‌شود.
  • ماساژور: با توجه به بالا رفتن ساعات کاری و همچنین تنش‌های روحی و روانی زیاد در طول روز، یک ماساژور به خوبی می‌تواند نقش یک هدیه تبلیغاتی پزشکی را بازی کند و در طول روز با افراد زیادی در ارتباط باشد تا جنبه بازاریابی خود را نیز انجام دهد.
  • فشارسنج: اگر فشار خون را به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های افراد مسن معرفی کنیم، به بیراهه نرفته‌ایم. پس اگر یک پزشک به بیماران خود فشارسنج‌های تبلیغاتی بدهد، این شانس را خواهد داشت که کسب و کار و مطب خود را به افراد بیشتری معرفی کند.

هدایای پزشکی عمومی

هدایای عمومی

اما مسئله هدایای عمومی در بخش پزشکان کاملاً متفاوت از هدایای تخصصی است و حتی فلسفه استفاده از آنها نیز فرق می‌کند. در موارد تخصصی، شخص پزشک به عنوان اهدا کننده هدیه در نظر گرفته می‌شد، اما در هدایای عمومی ممکن است هم بیمار و هم پزشک به عنوان اهدا کننده معرفی شوند. این هدایا ممکن است شامل روان نویس تبلیغاتی، ساعت تبلیغاتی، روپوش‌های تبلیغاتی، جعبه‌ پذیرایی و یا جعبه‌های دارو باشند که اطلاعات شخص اهدا کننده بر روی آنها چاپ می‌شود. اگر اهدا کننده، شخص پزشک باشد، اطلاعاتی در مورد وضعیت پزشکی و همچنین آدرس محل کار وی بر روی آن قرار می‌گیرد. اما اگر یک شخص عادی بخواهد جنبه تبلیغاتی پزشکان را برای معرفی کسب و کار خود در نظر بگیرد، در این صورت شخص اهدا کننده یک بیمار خواهد بود که به نشانه سپاسگزاری، هدیه مورد نظر را به پزشک می‌دهد.

 

چرا هدایای تبلیغاتی پزشکی بسیار مؤثر هستند؟

برای درک اهمیت هدیه تبلیغاتی پزشکی پیشنهاد می‌کنم که از ابتدا یک بار دیگر مطالب قبلی را مطالعه کنید. یک هدیه پزشکی به خوبی می‌تواند نقش خود را در جذب افراد بیشتر به یک کسب و کار ایفا کند. اگر هدایایی تبلیغاتی پزشکی از طرف پزشک اهدا شوند، طبیعتا شخص گیرنده از به دست آوردن یک ابزار پزشکی خوشحال خواهد بود و می‌تواند آن را در مورد سایر افراد خانواده نیز به کار ببرد، پس به همین راحتی فرآیند تبلیغات و معرفی پزشک انجام می‌شود. همچنین اگر پزشک به عنوان گیرنده هدیه در نظر گرفته شود، در طول روز با چندین و چند بیمار در ارتباط خواهد بود که بهترین فرصت ممکن برای معرفی کسب و کار هم می‌شود.

انواع مختلفی از هدایای تبلیغاتی خاص مانند هدایای تبلیغاتی پزشکان در بخش محصولات فروشگاه راما گیفت موجود است که می‌توانید با مطالعه این بخش به ظرفیت و قابلیت‌های استفاده از آنها پی ببرید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *