مقالات راما گیفت

راهنمای خرید هدیه تبلیغاتی

راهنمای خرید هدیه تبلیغاتی

در مطالب قبلی سعی کردیم که هدایای تبلیغاتی و انواع مختلف آنها را به شکل‌های متعارف تعریف کنیم و حالا در گروه راما گیفت تصمیم گرفته‌ایم که یک راهنمای خرید هدیه تبلیغاتی و نکاتی در مورد اجرای آن ارائه دهیم. راهنمای خرید به این دلیل اهمیت دارد که به ما نشان می‌دهد در  هر شرایط، به سراغ چه گزینه‌ای برویم و چه بودجه‌ای برای خرید خود اختصاص دهیم.

همه ما به شکل‌های مختلفی سابقه خرید هدیه را داریم که یک مورد و تنها به یک فرد خاص داده می‌شود. اما، خرید هدیه تبلیغاتی از این جهت اهمیت دارد که یک جامعه هدف برای آن تعریف می‌شود که ممکن است تعداد آنها از چند نفر تا چند صد نفر متغیر باشد. بنابراین گزینه‌ی خرید ما باید با طیف وسیعی از این افراد مطابقت داشته باشد و این امکان را به ما بدهد که توجه آنها را به خود و به کسب و کار خود جمع کنیم.

به همین دلیل، در این مطلب به معرفی 4 نکته مهم و تاثیرگذار در خرید هدیه تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

به طور دقیق مشخص کنید که هدف از خرید هدیه تبلیغاتی چیست

قبل از اینکه بخواهیم وارد فرآیند خرید هدیه تبلیغاتی شویم لازم است که به چند سؤال در مورد آنها پاسخ دهیم. اینکه این هدایای تبلیغاتی به چه هدفی خریده می‌شود؟ چند نفر را شامل می‌شود؟ آیا هدایای تبلیغاتی با استراتژی تبلیغاتی ما همخوانی دارند؟ چه گزینه‌هایی برای انتخاب هدایای تبلیغاتی مدنظر قرار دهیم؟

این بدین معنی است که ما در گام ابتدایی باید یک برگ برداریم و بر روی آن بنویسیم که هدف ما از خرید هدیه تبلیغاتی چیست. مطمئناً هدف اصلی معرفی یک برند یا یک کسب و کار است که باید به یک جامعه هدف از پیش تعیین شده اختصاص یابد. پس ما در این برگه مشخص می‌کنیم که دقیقاً می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم و از چه ابزارهایی برای رسیدن به این هدف خود استفاده کنیم. هر چه هدف ما در انجام این پروژه واضح‌تر باشد، شانس ما برای انتخاب گزینه بهتر، بالاتر خواهد بود.

مشخص کنید که هدایای تبلیغاتی را برای چه کسانی می‌ خواهید

در مرحله قبل مشخص کردیم که خرید هدیه تبلیغاتی به چه هدفی انجام می‌شود. در این مرحله باید مشخص کنیم که این هدایای تبلیغاتی برای چه کسانی هستند. باید بپذیریم که جامعه هدف ما در استراتژی تبلیغاتی یکسان نیستند و چه از لحاظ منزلت اجتماعی و چه از لحاظ روابط کاری با هم متفاوت هستند.

مطمئناً شما نمی‌توانید برای مدیریت یک شرکت و برای کارکنان معمولی آنها از یک گزینه استفاده کنید. یا حتی برای نمایندگی‌های خود شرکت و یا سایر افراد عادی جامعه، باید گزینه‌های تبلیغاتی ما متغیر باشند. زمانی که به سراغ یک شرکت برای خرید هدیه تبلیغاتی می‌رویم مطمئناً آنها از ما می‌خواهند که از بین هدیه مناسب برای مدیران, هدیه مناسب برای پزشکان, یا هدیه رسمی یک مورد را انتخاب کنیم. اینجاست که باید هنر خود را در انجام بازاریابی و تبلیغات نشان دهید و مطمئن شوید که چه گزینه‌ای برای چه افرادی بهتر هستند.

مشخص کنید که هدایای تبلیغاتی را برای چه کسانی می‌خواهید

با توجه به هدف خود نوع هدایای تبلیغاتی را مشخص کنید

در بند قبلی اشاره کردیم که هدیه تبلیغاتی را برای هر طیف و قشر از جامعه اختصاصی کنیم. این به ما کمک می‌کند که تبلیغات خود را به شکل موثرتر و به صورت هدف گذاری شده انجام دهیم. برای روشن شدن موضوع سعی می‌کنیم که به چند قشر مختلف از جامعه اشاره کنیم:

  • رسته مدیران: طبیعتاً شما می‌توانید از خودکار تبلیغاتی یا مداد رنگی تبلیغاتی، تی شرت های تبلیغاتی و مواردی از این قبیل برای مدیران استفاده کنید، اما آیا واقعاً این گزینه‌ها برای مدیر یک شرکت مناسب هستند؟ معمولاً، شرکت‌های تبلیغاتی از گزینه‌ی هدیه مناسب برای مدیران استفاده می‌کنند و در قالب آن گزینه‌های مختلفی به شما معرفی می‌کنند.
  • رسته پزشکان: همانطور که در مورد مدیران متفاوت بود، هدیه مناسب برای پزشکان نیز کاملاً متفاوت از سایر جامعه است و باید انتخاب خود را با توجه به سلیقه و نوع کار آنها انجام دهید. برای خرید هدیه تبلیغاتی مناسب برای پزشکان باید از گزینه‌های استفاده کنید که در طول فعالیت آنها در دسترس آنها قرار گیرد. به عنوان مثال، یک روان نویس تبلیغاتی نفیس به هنگام نسخه نویسی برای آنها مناسب است.
  • دانشجویان و دانش آموزان: انتخاب هدیه تبلیغاتی برای دانشجویان و دانش‌آموزان بسیار راحت است و خوشبختانه از گزینه‌های مختلفی در مورد آن‌ها می‌توان استفاده کرد. یک دانشجو یا دانش آموز از پوشیدن تیشرت تبلیغاتی یا کلاه‌ تبلیغاتی ابایی ندارد. همچنین دادن گزینه‌هایی مانند خودکار تبلیغاتی و یا نوشت افزار تبلیغاتی به صورت رایگان به آن‌ها می‌تواند یک پیشنهاد ایده آل و مناسب باشد.
  • افراد عادی جامعه: خرید هدیه تبلیغاتی مناسب برای افراد عادی جامعه به هنر بازاریابی و تبلیغات شما بر می‌گردد و باید توجه داشته باشید که آنها را در دسته‌های مختلف قرار دهید. در حقیقت، این شما هستید که مشخص می‌کنید با چه افرادی در ارتباط خواهید بود و چه نوع هدیه‌ای برای آنها مناسب است.

سعی کنید قیمت هدیه تبلیغاتی را مبنای اصلی قرار ندهید

یکی از اشتباهاتی که مسئول بازاریابی و تبلیغات شرکت‌های مختلف مرتکب می‌شوند این است که سعی می‌کنند در روند بازاریابی خود از هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت استفاده کنند و قیمت هدیه تبلیغاتی را به عنوان اصلی‌ترین فاکتور در انتخاب خود قرار می‌دهند. شما اگر محصولات عرضه شده در گروه راما گیفت را دیده باشید، هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت و هدایای تبلیغاتی گران قیمت و نفیس دسته‌بندی شده‌اند.

این یعنی شما می‌توانید با توجه به هدف گذاری خود از تبلیغات، انواع مختلفی از آن‌ها را انتخاب کنید. پس اگر قصد خرید هدیه تبلیغاتی را دارید، ابتدا هدف خود را مشخص کنید و ابزار دلخواه خود را به عنوان هدایای تبلیغاتی تعیین کنید. در گام بعدی، با توجه به بودجه اختصاص داده شده، سراغ گزینه‌های گران قیمت و ارزان‌ قیمت بروید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *