مقالات راما گیفت

بهترین هدیه برای آقایان

بهترین هدیه برای آقایان

همانطور که تقریبا تمامی آقایان از انتخاب هدیه برای خانم‌ ها شکایت دارند؛ یافتن یک هدیه عالی برای آقایان نیز می‌تواند به همان اندازه پیچیده باشد. مردان تمایل به سرگرمی‌های خاصی دارند که شاید از نظر خانم‌ها اصلا جالب و قابل توجه نباشد. همچنین آنها تمایل ندارند که وسایل روزمره شخصی‌شان مانند کیف پول، ساعت یا کمربند را دائما تعویض کنند. هرچند گاهی برای ارسال یک هدیه تبلیغاتی برای مشتریان و یا مخاطبان مرد می‌بایست وقت و زمان زیادی صرف شود؛ اما اگر این انتخاب درست و اصولی باشد متوجه خواهید شد که قطعا ارزش این همه توجه و دقت را داشته است. اما بهترین هدایای تبلیغاتی برای مردان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ 

 ویژگی بهترین هدیه برای مردان

اصولا آقایان علایق و سلیقه‌های یکدیگر را بهتر درک می‌کنند. اما این مسئله زمانی مصداق پیدا می‌کند که آنها بخواهند برای یک دوست و یا یکی از نزدیکان خود هدیه‌ای را تهیه کنند. در انتخاب هدایای تبلیغاتی گاها پیش می‌آید که شما با مشتری خود رابطه صمیمی ‌و نزدیکی را ندارید. در این زمان لازم است برای انتخاب یک هدیه تبلیغاتی خوب برای این فرد به یکسری فاکتورها مانند موارد زیر توجه کنید.  

  1. در اولین قدم این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت محصولی که انتخاب می‌کنید فاکتور خیلی مهمی نیست. لازم نیست هزینه زیادی برای خرید هدیه تبلیغاتی مشتری آقای خود صرف کنید تا تاثیرگذار باشید. تهیه کالای تبلیغاتی گران قیمت، صرفا تنها دلیل مشتریان برای لذت بردن و دوست داشتن یک هدیه تبلیغاتی نیست. آنها علاقه دارند وسایلی را با عنوان کالای تبلیغاتی دریافت کنند که برایشان کارایی داشته باشد. بنابراین تنها لوکس بودن نمی‌تواند توجه مخاطب شما را به این هدیه جلب کند.
  2. برای مردان یک هدیه خوب بهتر از چندین هدیه غیر کاربردی است. بهتر است مخاطبان و مشتریان مرد خود را با یک هدیه تبلیغاتی خوب که در انتخاب آن توجه و دقت کافی را داشته‌اید خوشحال کنید.
  3. مردان دوست دارند کالاهایی را هدیه بگیرند که علاوه بر ایجاد احساس خوب، برای‌شان مفید نیز باشد. لباس، محصولات چرمی‌ و ادکلن از جمله هدایای تبلیغاتی مناسبی برای آقایان هستند که در عین سادگی بسیار کاربردی هستند. صادقانه بگوییم؛ مردان به رزق و برق علاقه خاصی ندارند و آنها اغلب گزینه‌های ساده را انتخاب می‌کنند. این همان چیزی است که آقایان از هدایای تبلیغاتی خود انتظار دارند.
  4. اگر با مشتری و یا مخاطب خود به اندازه کافی آشنایی ندارید در انتخاب هدایای تبلیغاتی برای این فرد یک هدیه کوچک و سودمند در نظر بگیرید. به این ترتیب علاوه بر تاثیرگذاری بسیار خوب بر روی این فرد، هزینه کمتری نیز صرف می‌کنید.

 ویژگی بهترین هدیه برای مردان

 

همه ما به دلایل مختلف هدیه می‌دهیم و یا هدیه دریافت می‌کنیم. اما در عمق همه این موارد یک عشق و قدردانی نسبت به هدیه گیرنده وجود دارد. مشتریان مرد شما دوست دارند تصور کنند که برای‌تان خاص و مورد توجه هستند؛ آنها معمولا مغرورند و اندکی توجه برای‌شان بی‌نظیر است. بنابراین حجم هدیه در واقع چنین احساسی را در آنها ایجاد نمی‌کند. در واقع یک هدیه تبلیغاتی کوچک که نشان می‌دهد شما آن را با حسن سلیقه انتخاب کرده‌اید؛ به مشتری اعلام می‌کند که شما به او فکر کرده‌اید و آنچه را که واقعا می‌خواهد را کشف کرده‌اید. بنابراین خواه ناخواه با یک هدیه کوچک نیز می‌توانید همه این احساسات را در ذهن مشتری تدایی کنید. همچنین با صرف هزینه برای خرید هدایای تبلیغاتی، احساس ارزشمند بودن را در مشتری خود بیدار خواهید کرد.

اکثر مردان برای خرید لباس یا اقلامی که در نظرشان خیلی مهم نیستند؛ زیاد فکر نمی‌کنند. بنابراین اگر هدیه شما نکته مثبتی که به چشم مشتری بیاید نداشته باشد؛ مورد تحسین آنها قرار نخواهد گرفت.

 انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب مشتریان مرد

همانطور که اشاره کردیم؛ هدیه تبلیغاتی بیان توجه یا تحسینی است که نسبت به مشتری و یا مخاطب خود دارید. عمل هدیه دادن می‌تواند مملو از چالش‌هایی باشد که باید از وقوع آنها جلوگیری کنید تا واقعا تاثیرگذار باشند. توجه به مناسبتی که برای آن اقدام به ارسال هدایای تبلیغاتی می‌کنید بسیار مهم است. اما اهمیت این رویداد باید تا حدودی با ارزش و هم اندازه با هدیه شما باشد. احساسی بودن در مقابل کاربردی بودن هدیه، فاکتوری است که باید در زمان ارسال هدیه تبلیغاتی در مناسبت‌های مختلف در نظر گرفته شود. بنابراین این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که چه هدیه‌ای را در چه زمانی برای مشتریان خود ارسال کنید. به این نکته توجه کنید که مشتریان مرد، بیشتر هدیه تبلیغاتی کاربردی نظیر خودکار تبلیغاتی و لیوان تبلیغاتی را می‌پسندند. هرچند هدایای احساسی مانند گل و شکلات همیشه برای تاریخ‌های خاص در زندگی افراد مناسب هستند؛ اما کاربردی بودن هدیه برای افرادی که از این روش به عنوان استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند بسیار بااهمیت است.

جالب است بدانید که روانشناسی علایق مشتریان و بررسی آنها نقش مهمی در موفقیت این روش تبلیغاتی دارد. بنابراین توصیه ما به عنوان کارشناس این است که اولا برای انتخاب یک هدیه تبلیغاتی بیهوده و بدون کاربرد، وقت و هزینه زیادی را صرف نکنید و صرفا تمرکز خود را بر روی خرید هدایا کاربردی بگذارید. دوما به اهداف بازاریابی و تبلیغاتی خود بیشتر توجه کنید. شما می‌توانید از روی نحوه لباس پوشیدن، نوع شغل، شیوه خرید، حساسیت‌ها و… مشتریان خود را روانشناسی کرده و ذهن آنها را بخوانید. علاقه مشتری یا مخاطب شما هرچه بود؛ به دنبال خرید هدیه تبلیغاتی مناسب با آن باشید. اگر این تناسب را در نظر بگیرید می‌توانید مطمئن باشید او در آینده با خرید مجدد از شما قدردانی خواهد کرد. با این وجود برای کشف هدیه‌ای که مناسب با جنسیت و سلیقه مشتریان شما باشد کمی‌ تحقیق لازم است. اما در دراز مدت این صرف انرژی ارزش خود را نشان خواهد داد.

بازگشت به لیست